FacebookTwitterLinkedIn

Doar 2,3% dintre candidați cred că brandul de angajator nu contează în alegerea unui viitor loc de muncă.

Pachetul salarial, distanța dintre casă și birou și programul flexibil au fost, în mod tradițional, criteriile cu cea mai mare greutate în decizia de angajare a candidaților. În ultimii ani, însă, aceștia au început să acorde o atenție cel puțin la fel de mare și brandului de angajator. Astfel, potrivit celui mai recent studiu eJobs, pentru aproape 98% reputația companiei este importantă sau foarte importantă în decizia de a aplica pentru un loc de muncă.

Prin “reputație”, 71,03% dintre candidați înțeleg recenzii bune despre companie de la actualii și foștii angajați; 58,27% spun că un brand bun de angajator se bazează pe pachetul de salarii și beneficii pe care îl oferă; în timp ce 35,68% cred că reputația pornește de la un nume și un logo recognoscibile. Un mediu de lucru plăcut și prezența constantă în presă și în social media sunt alți factori care contribuie la consolidarea unei identități organizaționale puternice, în opinia candidaților.

„Înainte de a-și trimite CV-ul pentru un job, candidații își fac temele cu rigurozitate despre viitorul potențial angajator. Nu îi mai interesează doar ce salariu ar putea primi, ci care este experiența pe care o oferă compania respectivă. Cei mai mulți dintre candidați caută informații pe Google, intră pe website-ul companiei și cer păreri de la prieteni și cunoscuți. În paralel, urmăresc activitatea companiei pe rețelele sociale. Practic, ei fac o evaluare 360 de grade, de aceea, și companiile trebuie să fie prezente cu o strategie coerentă și completă de employer branding, pe toate mediile. Cu alte cuvinte, în toate locurile în care se află și candidații”, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Cu cât imaginea propagată este mai bună, cu atât cresc șansele ca un candidat bun să-și depună CV-ul pentru un job. „Mai ales dacă luăm în considerare faptul că 52% dintre respondenți susțin că nu ar aplica la o companie care are o reputație proastă”, a adăugat Badea.

Printre factorii care contribuie la crearea unui brand de angajator negativ și care demotivează candidații sunt recenziile negative din partea foștilor angajați, pachetul salarial sub media pieței, lipsa feed-back-ului în urma interviurilor de recrutare, articolele negative din presă, anunțurile de job cu cerințe neclare sau procesele de recrutare prea lungi.

Totodată, participanții la studiul derulat de eJobs spun că și-ar dori să poată accesa într-o mai mare măsură informații despre companiile angajatoare din newslettere, de pe Facebook, din presă, din materiale video postate pe Youtube, dar și de pe platformele de recrutare online. 56% dintre respondenți ar considera utile întâlniri cu reprezentanți ai companiei, în care să poată pune întrebări specifice.

“Transparența este cuvântul de ordine în 2018, iar în ceea ce îi privește pe recrutori acest lucru se traduce prin informații complete și autentice despre toate aspectele care țin de un loc de muncă, de la salariu și locație până la durata și pașii procesului de recrutare. Cu alte cuvinte, ei trebuie să facă o descriere reală a jobului, nu a fișei postului”, a subliniat CEO-ul eJobs România.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada 5-26 februarie 2018, pe un eșantion de 1.300 de respondenți activi profesional. Dintre aceștia, 31,6% se încadrează în categoria de vârstă 36-45 de ani, iar 48,7% au studii universitare și post-universitare.