Cautare




, Staff

Lideri |
|

Studiu eJobs: 35% dintre angajații români au o relație tensionată cu șeful lor

O pondere de 35% dintre angajații români spun că au o relație tensionată cu șeful lor, principalele motive fiind lipsa respectului (89%), lipsa comunicării (88%), favoritismul și subaprecierea (86% fiecare), conform unui studiu realizat de platforma de recrutare online eJobs.
sef-angajat shutterstock_588225668

Pentru aproape 80% dintre aceștia, relația defectuoasă cu șeful le influențează productivitatea, iar 88% susțin că acest aspect le afectează inclusiv viața personală, arată sondajul eJobs desfășurat în perioada 15 iulie – 15 august 2017, pe un eșantion de 1.224 de angajați din România.

La polul opus, dintre cei care declară că au o relație bună sau foarte bună cu șeful lor (65% din totalul respondenților), 98% spun că acest lucru contribuie la creșterea productivității lor la job și 86% consideră că relația bună cu șeful le influențează pozitiv și viața personală.

Cu toate acestea, doar 33% dintre respondenții la studiul eJobs sunt prieteni cu șeful pe rețelele sociale, iar 53% spun că nu au superiorii în lista de prieteni din social media, în timp ce restul de 14% declară că nu folosesc deloc astfel de rețele. Dintre cei care sunt prieteni cu șeful în social media, femeile (41%) și tinerii cu vârsta de până în 35 de ani (42%) sunt de departe segmentele care au cea mai mare pondere din punctul de vedere al existenței unei prietenii cu superiorul în spațiul virtual.

“Clișeu sau nu, relația șef-subaltern a devenit o preocupare reală a managerilor care își doresc să creeze un mediu de lucru orientat către performanță. Mulți angajați ajung să-și părăsească locul de muncă din cauza relațiilor nu tocmai plăcute pe care le au cu șefii. Relația șef-angajat trebuie să se bazeze în primul rând pe raportul de competență între părți. Altfel spus, respectul angajaților pentru șefii lor vine atunci când, pe lângă abilitățile profesionale, șeful are și capacități de leadership și management”, spune Bogdan Badea, Head of Sales eJobs Group.

Rezultatele studiului indică faptul că ceea ce își doresc angajații de la un șef nu este neapărat și ceea ce primesc de la acesta. Din punctul de vedere al angajaților, un șef bun trebuie să știe să le recunoască eforturile (21%) și să aibă abilitatea de a identifica și fructifica atuurile echipei (17%).

Cei mai mulți respondenți își caracterizează șeful actual drept inteligent (60%), însă la foarte mică distanță sunt cei care consideră că șeful lor este doar un oportunist (57%). În același timp, 56% spun că șeful lor este uneori impulsiv, iar aproape jumătate dintre respondenți își descriu șeful ca fiind exigent și chiar tipicar (44%). La polul opus, doar un sfert dintre respondenți spun despre șeful lor că are spirit de echipă sau că este răbdător (34%) și echilibrat (39%).

Sondajul a fost realizat în perioada 15 iulie – 15 august 2017, pe un eșantion de 1.224 de angajați, toți activi profesional în prezent, dintre care 26% ocupând poziții de management și 65% având studii superioare. Domeniile de activitate cu cea mai mare pondere în rândul respondenților sunt vânzări, inginerie, achiziții și transporturi.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii