Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Studiu: Despre ce povestesc bărbaţii şi femeile atunci când merg „la bere”

Un studiu cantitativ realizat de Unlock Research pentru Asociaţia Berarii României arată ce discuţii se ascund în spatele lui „hai la o bere”.
bere.jpg

Astfel, cercetătorii au stat „la o bere” atât cu femeile cât şi cu bărbaţii şi au aflat că ambele „tabere” preferă să se relaxeze savurând o bere iar discuțiile din jurul paharelor de bere sunt foarte apropiate ca arie de interes. În ceea ce privește temele de conversație abordate, „la o bere” afli ce-au mai făcut prietenii tăi, ce mai e nou și ce mai facem săptămâna viitoare. În top 5 discuții la bere pe care le regăsim atât la mesele doamnelor, cât și lângă berile domnilor, se află: povestirea/ rememorarea unor întâmplări din trecut, planurile de viitor, mai ales cele ce au legătură cu următoarele vacanțe sau concedii, discuțiile despre bani și locul de muncă, subiecte din agenda politică şi întâmplările recente.

Dacă subiectele sunt asemănătoare, percepţiile asupra temelor puse în discuţie de celaltă tabără sunt diferite.

Bărbaţii cred că principalele teme de discuţie ale femeilor atunci când ies la o bere sunt legate de relații, machiaj, tratamente cosmetice și rețete culinare. Tot ei cred că în general doamnele și domnișoarele vorbesc mai degrabă despre nemulțumirile din ultimul timp și se întâlnesc ca să se plângă unele celorlalte. În realitate, femeile abordează o varietate de subiecte: discuții despre colegi, despre viața de zi cu zi sau despre partener, despre ce mai e nou, dar și despre ultimele știri din domenii de interes comun pentru ele, cum ar fi moda. Totuși, discuțiile între femei sunt mult mai detaliate și mai intime, ele fiind mai dispuse să asculte, să-și afirme părerile și să dea sfaturi.

De partea celaltă a baricadei, femeile spun că bărbaţii discută despre fotbal, gadget-uri sau jocuri și “alte femei”, totul într-o atmosferă dominată de încercările fiecăruia de a se lăuda cu propriile succese și a încerca să se impună în fața celorlați. Potrivit studiului, bărbații au mărturisit însă că subiectele lor de discuție variază: de la viața de zi-cu-zi (legate de job, casa) până la sport sau politică.

„În ciuda prejudecăților, femeile pot savura în voie o bere alături de bărbați, pentru că au cu siguranță subiecte comune de discuție. Deosebirile intervin însă la nivel de atmosferă a conversației și de ritual – bărbații preferă să păstreze un nivel scăzut de complexitate al discuției, dar animat și foarte expresiv în gesturi de solidaritate și confirmare (se ciocnește mult, se urează, se îmbărbătează, etc.). Femeile, pe de altă parte, se concentrează mai mult pe nuanțele relatării decât pe eveniment în sine. În jurul unei beri însă, barierele de gen, vârstă sau clasă se estompează, iar discuția curge mult mai natural”, declară Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.

Femeile participante la studiu spun că berea este o alegere care ține chiar de plăcerile lor autentice, de momentele de relaxare când nu încearcă să demonstreze nimic celor din jur. În cazul bărbaților, aceștia spun că berea este intrinsecă ieșirilor în oraș, fiind un simbol al relaxării și al momentelor plăcute petrecute cu prietenii.

„Berea este o băutură perfect adaptată societății moderne și are chiar valențe de toponim – “ieșim la bere” este una dintre cele mai des folosite expresii pentru denumirea unei întâlniri între prieteni. Mai mult, contrar preconcepțiilor, și femeile ies la o bere, nu doar bărbații. Pe lângă faptul că, după cum relevă chiar studiul, un pahar de bere naște în jurul lui conversații interesante, berea este o alegere preferată de femei și pentru că este o băutură fabricată exclusiv din ingrediente naturale, cu un conținut caloric scăzut care le ajută să își mențină silueta”, declară Constantin Bratu, Director General Asociația Berarii României.

Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansată de Asociația Berarii României. Studiul UNLOCK Research este o  cercetare calitativă de insight, desfășurată în perioada septembrie – octombrie 2014, în București și a presupus realizarea a 12 interviuri etnografice, în două etape – acasă la respondent, respectiv în timpul ieșirii „la bere” cu prietenii respondenților în localurile lor preferate. Interviurile au fost realizate cu femei și bărbați, consumatori frecvenți de bere, ocazionali sau ne-consumatori de bere, cu vârste între 25 și 35 de ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii