Cautare




, Contributor

Travel |
|

Studiu: Cum vor arăta călătorii viitorului

Mai mult de 1,8 miliarde de persoane vor călători la nivel internațional, în fiecare an, până în 2030, iar motivele pentru care se vor deplasa și felul cum se vor comporta acestea va fi diferit față de ceea ce ne imaginăm astăzi, arată un studiu realizat de Amadeus.
Calatorii

Principalele șase tipologii de călători ai viitorului, așa cum reies din raportul „Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow’s travellers”, realizat de Amadeus, jucător important în furnizarea de soluții de tehnologie și de distribuție pentru industria de turism, sunt:

  1. Iubitorii de social media își vor structura vacanțele ținând cont, aproape permanent, de publicul on-line. Aceștia se bazează foarte mult pe evaluări și recomandări online pentru a-și valida deciziile de vacanță sau călătorie. Astfel, o piață cu totul nouă se poate deschide pe baza postărilor și părerilor unor leaderi de opinie cu care interacționează călătorii pe diferitele rețele sociale.
  2. Iubitorii de autenticitate culturală vor vedea vacanțele drept tot atâtea șanse de a lua contact cu alte culturi noi, chiar dacă experiențele nu sunt cele mai confortabile; pentru aceștia, bucuria vacanței depinde în cea mai mare măsură de autenticitatea experienței culturale.
  3. Călătorii „etici” își vor face planuri de călătorie motivați de aspecte morale, precum scăderea emisiilor de carbon sau îmbunătățirea vieții altora. Adesea, ei vor improviza sau vor adăuga elemente de voluntariat, dezvoltarea comunității sau activități ecologice vacanțelor lor.
  4. Iubitorii de simplitate vor prefera pachetele complete de vacanță, căutând să evite administrarea prea multor detalii privind vacanțele sau călătoriile lor. Pentru acest grup de călători, vacanța reprezintă un moment de răsfăț,  bucurie, dar și de siguranță și confort.
  5. Călătorii “cu scop” sunt cei care au de obicei un scop specific pentru călătorii, indiferent dacă de afaceri sau de agrement, și, astfel, au constrângeri de timp și buget. Aceștia vor căuta să-și planifice călătoria în cel mai simplu și eficient mod cu putință,  adesea bazându-se pe tehnologie.
  6. Iubitorii de „recompense” sunt interesați doar de călătoriile ce oferă experiențe extraordinare.  Ei caută oferte spectaculoase, aleg călătorii “must have” și pretind întotdeauna experiențe de vacanță premium, adesea văzute ca un drept câștigat prin investiția de timp și energie la locul de muncă.

 

„Privind cu 15 ani înapoi, este dificil de estimat cât de departe a ajuns industria de turism în ceea ce privește inovația, costurile și posibilitățile de alegere pentru călători. Și acum, căutând să privim și în viitor 15 ani, până în 2030, este clar că schimbarea va fi din ce în ce mai accelerată. În acest sens, înțelegerea tipologiilor predominante de călători va fi un aspect vital pentru toți furnizorii, cumpărătorii și vânzătorii de servicii de turism în următorii ani. Aceasta va facilita deciziile corecte de investiții și totodată va satisface și cererea evidentă de personalizare a serviciilor din industria de turism, de departe cea mai amplă tendință de până acum de-a lungul întregului lanț de servicii de turism”, a explicat Julia Sattel, Senior Vice President Airline IT, Amadeus.

La rândul său, directorul Future Foundation, Nick Chiarelli, a argumentat că „în  următorii 15 ani, dorința călătorilor de a-și împărtăși experiențele de călătorie va fi profundă. Astfel, și impactul acestei dorințe asupra surselor de inspirație pentru noi vacanțe și asupra tendințelor de cumpărare va crește. Ne așteptăm din partea consumatorilor la un accent mult mai mare pus, în primul rând, pe experiență, și în al doilea rând, pe etică, atât de mediu cât și cea socială, acestea influențând în mod semnificativ opțiunile de călătorie și comportamentul oamenilor.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii