Conform estimărilor, piața locală a produselor din pește are o prognoză de creștere de aproximativ 5%, din martie și până la sfârșitul lui 2020. La nivelul portofoliului Alfredo Seafood, în martie și aprilie, rulajul a scăzut cu 75% în sectorul HoReCa. În mai, după ridicarea restricțiilor, vânzările au revenit la un nivel apropiat de aceeași perioadă din 2019, cu o tendință puternică de creștere a segmentului online.
„În perioada de izolare, am observat o scădere a cererii de produse de calitate superioară, cum sunt somonul, creveții sau tonul. Această tendință a fost firească în contextul respectiv, deoarece oamenii au fost mult mai atenți cu cheltuielile, având temeri legate de stabilitatea imediată a veniturilor. Totuși, consumul general de pește începe să-și revină în România. Anticipez că majorarea vânzărilor va ajunge la 5% până la finele anului, dar aceste estimări pot oricând să se schimbe din cauza climatului neobișnuit în care ne aflăm. Cred că una dintre cele mai bune strategii de creștere a consumului în următoarele luni constă în stimularea vânzărilor online, de aceea vom accelera investițiile în dezvoltarea magazinul virtual al Alfredo Seafood”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.
Reprezentantul Alfredo Seafood speră ca piața locală de pește să crească în continuare, în ciuda acestei perioade dificile, pentru a nu se pierde progresele obținute. „Dacă în 2015 se consumau în România 6 kg/an pe cap de locuitor, în 2019 am ajuns la 8 kg/capita/an și ne situăm în coada clasamentului UE, la acest capitol”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.