Cautare




, Contributor

Shopping |
|

Studiu: cine merge în centrele comerciale

Shopping_City_Suceava.jpg
 Între 60-87% dintre vizitatori vin în centrele comerciale pentru a achiziţiona produse alimentare,  potrivit unei cercetări de piaţă realizată în centrele comerciale deţinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) în România.

În plus, cei mai mulţi cumpără şi îmbrăcăminte și încălțăminte, "vârfurile" pe acest segment înregistrându-se la confecții în Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus în studiu) şi Suceava (cca 37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava),

Cosmeticele şi produsele de întreţinere se află pe locul al treilea în topul articolelor cumpărate, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate la cumpărătorii din parcurile comerciale ARGO din Iaşi (29%) şi Sibiu (23%); produsele IT şi electronicele au cel mai mare succes în Sibiu şi Suceava, fiind achiziţionate de cca 13% dintre cumpărătorii din fiecare dintre centrele comerciale ARGO respective.

Studiul a fost realizat de către DTZ Echinox, la solicitarea Argo Real Estate Opportunities Fund, prin intervievarea unui eşantion de 2.400 de persoane în oraşele în care ARGO deţine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea şi Iaşi.

"În ceea ce priveşte profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale ARGO, acesta devine din ce în ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de bărbaţi, cu vârsta mai mică de 30 de ani, care au studii universitare. În condiţiile în care România are o populaţie în proporţie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensământ din 2011, iar shoppingul este considerat tradiţional o ocupaţie feminină, rezultatele studiului arată că asistăm la o transformare interesantă a publicului centrelor comerciale, care reflectă dinamica mixului de retaileri şi mai ales a facilităţilor de entertainment din centrele comerciale", a precizat Graham Kilbane, COO ARGO.

Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-şi face cumpărăturile, dar studiul arată că mulţi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preţurilor produselor, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate în Sibiu (15,2% dintre vizitatori) şi Suceava (cca 10%). Mesajele promoţionale şi ofertele speciale au atras în centrele comerciale cca 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumpărătorii din Era Shopping Park Iaşi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava şi 5,8% dintre orădenii care au intrat în Era Shopping Park Oradea.

Aproape 20% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu şi aproape o treime dintre clienţii Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa şi a se bucura de facilităţile oferite pentru petrecerea timpului liber.

Astfel, ieşenii intervievaţi au plasat târgurile tematice pe primul loc în topul evenimentelor care îi stimulează să viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, în timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, în schimb, sunt atraşi în primul rând de discounturi, urmate de concerte şi preferă mai puţin evenimentele sportive organizate în parcurile comerciale; primele două locuri sunt aceleaşi şi în ceea ce priveşte centrul comercial analizat în Suceava, în timp ce orădenii intervievaţi au arătat că îşi doresc în primul rând multe concerte, iar abia apoi discounturi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii