Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Studiu: Ce cred românii despre supermarketuri

Un studiu realizat de Indicele Național al Serviciilor și Consumului Populației, realizat în urma solicitării Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, a indicat că supermarketurile sunt percepute pozitiv de români.
Retail

Din studiul realizat de Indicele Național al Serviciilor și Consumului Populației (INSCoP) în perioada 27 august – 7 septembrie 2015 a reieșit că 89% dintre români au o părere bună și foarte bună despre supermarketuri. Mai exact, din acest total, 56,6% dintre români au o părere bună, iar restul de 32,4%, o părere foarte bună.

Pentru 83,6% dintrei cei intervievați în vederea studiului, supermarketul este locul preferat pentru cumpărături, 65,2% dintre aceștia se aprovizionează și de la magazinele de cartier, iar 45,2%, din piețele agro-alimentare.

Prețul produselor, calitatea lor, dar și distanța supermarketului de locuință sunt factori importanță în alegerea locului pentru cumpărături. Pentru 75,2% dintre respondenți, prețul este principalul criteriu pe baza căruia își aleg locul pentru cumpărături, iar pentru 65,1% dintre români, criteriul principal este calitatea produselor. Totodată, pentru 58% distanța supermarketului față de locuință este de asemenea importantă.

Peste jumătate din cei intervievați, un procent de 72,6, consideră că supermarketurile sunt un catalizator pentru economia națională în timp ce 74,4% sunt de părere că acestea accelerează dezvoltarea orașelor. 82,6% dintre români consideră că supermarketurile generează locuri de muncă pe plan local, iar 10,7% sunt de părere că, dimpotrivă, le distrug.

SUPERMARKETURILE ȘI-AU INTENSIFICAT BOMBARDAMENTUL CU RECLAME PE TELEVIZIUNE

În urma sondajului s-a mai constatat că 71,5% dintre români consideră că supermarketurile comercializează produse mai ieftine comparativ cu magazinele mici sau decât piețele, iar 84,1% spun că în supermaketuri se făsesc mai multe produse la prețuri reduse decât în alte magazine.

Măsura închiderii supermarketurilor în weekend nu este apreciată de populație. 52,6% dintre intervievați sunt de părere că această acțiune ar avea ca efect creșterea cheltuielilor pentru cumpărături, iar 54,8% consideră că în urma acestei acțiuni, mulți angajați își vor pierde locul de muncă.

„Studiul INSCOP confirmă preocuparea membrilor AMRCR de a răspunde într-o măsură cât mai mare așteptărilor consumatorilor de pe piața românească, de altfel una foarte competitivă și exigentă.  Misiunea noastră este să oferim clienților produse și servicii de calitate, la cele mai bune prețuri din piață. În egală măsură, este limpede că activitatea noastră, a retailerilor, este perfectibilă iar sondajul ne-a semnalat unde este necesar să reevaluăm strategiile. Ne dorim să ne consolidăm poziția de lider în opțiunile de cumpărături ale consumatorilor”, a declarat Delia Nica, Director Executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România.

Studiul a fost realizat prin intervievarea la domiciliu a 1.220 de persoane, cu o eroare de ± 2,8%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii