Cautare




, Contributor

Macroeconomie |
|

Studiu: care sunt zonele care au înregistrat cele mai mari extinderi în centrele comerciale

cafenele_mall.JPG
În centrele comerciale deţinute în România de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail din țară, zona de entertainment a înregistrat per ansamblu cea mai mare creştere procentuală ca suprafaţă,  în 2013, faţă de anul anterior - respectiv 68%. 

Pe locul al doilea se află aria dedicată retailului de articole sportive, care anul trecut s-a extins per ansamblul centrelor comerciale  ARGO analizate cu 50% comparativ cu 2012, în principal ca urmare a deschiderii noului magazin Decathlon din Shopping City Sibiu; în primăvara anului 2014, după inaugurarea magazinului Decathlon din Shopping City Suceava, suprafaţa totală de profil se va majora cu încă 18%.

"Aceste vârfuri de creştere ne indică pe de o parte segmentele care aveau un potenţial de dezvoltare în oraşele respective, conturându-se în final un mix de retaileri mult mai bine adaptat cerinţelor publicului parcurilor de retail respective. Pe de altă parte, se reconfirmă un trend în ceea ce priveşte rolul în creştere al centrelor comerciale ca opţiuni de petrecere a timpului liber; desigur că mall-urile se pretează activităţilor de entertainment mult mai bine decât parcurile de retail (cum sunt locaţiile ARGO), dar şi acestea din urmă trebuie să ţină pasul şi să se adapteze tendinţelor de pe piaţă", a arătat Graham Kilbane, COO ARGO.

Pe locul al treilea din punct de vedere al creşterii procentuale a suprafeţelor închiriate se află magazinele de lenjerie intimă şi ciorapi, care în 2013 au ocupat în centrele comerciale ARGO cu 43% mai mulţi metri pătraţi decât în anul 2012. Cafenelele şi restaurantele s-au extins, de asemenea, anul trecut, suprafaţa pe care acestea au închiriat-o în centrele comerciale ARGO crescând cu 31% comparativ cu anul anterior; evoluţia s-a datorat creşterii spaţiilor de profil din Era Shopping Park Iaşi, precum şi deschiderii unor noi unităţi în Shopping City Sibiu.

Magazinele de optică medicală, farmaciile, electronicele, decoraţiunile interioare şi produsele pentru casă s-au aflat, de asemenea, între retailerii care s-au extins per ansamblu, anul trecut, în centrele comerciale ARGO din România.

Între sectoarele  care şi-au restrâns anul trecut suprafeţele închiriate în locaţiile ARGO s-au aflat, de exemplu, parfumeriile; centrele de vânzare a presei şi magazinele de suveniruri şi-au diminuat cel mai mult (procentual) spaţiile închiriate per ansamblu în centrele comerciale ARGO, respectiv cu 38% comparativ cu 2012.

Evoluţiile pe termen mediu (respectiv pe perioada 2011- 2013) confirmă anumite trenduri- de exemplu, suprafeţele închiriate de cafenele şi restaurante, precum şi cele dedicate entertainment-ului au crescut în fiecare dintre ultimii doi ani în parcurile comerciale ARGO.

"Creşterea gradului de ocupare a fiecărui centru comercial constituie, desigur, un obiectiv permanent al oricărui proprietar de centre comerciale, dar "reţeta succesului" este în mod clar legată de modul în care mixul de retaileri răspunde cerinţelor pieţei pe care o acoperă şi acesta este aspectul pe care urmărim constant să îl optimizăm, aşa încât şi contractele de închiriere pe care le avem în vedere pentru anul curent urmăresc această linie", a arătat Graham Kilbane.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii