Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Studiu: Care sunt cele mai mari provocări ale mediului de afaceri românesc

Circa 78% dintre companiile prezente pe piața din România consideră că principala provocare a mediului de business local este sistemul complex de taxe și reglementări, relevă un studiu realizat de TMF Group România.

Găsirea forței de muncă bine pregătită (31%) și adaptarea la sistemul bancar și de contabilitate (18%) sunt următoarele provocări identificate. Cu toate acestea, noile reglementări privind raportarea fiscală care au fost introduse în ultimii trei ani nu au fost percepute ca un factor decisiv în influențarea evoluției afacerilor.

Mai mult de jumătate dintre companiile care au răspuns (53%) consideră că nu au fost afectate de acestea, însă aproximativ o treime (34%) dintre respondenți au declarat că a fost nevoie de suplimentarea numărului de angajați în departamentul financiar, iar 11% dintre companii au plătit amenzi pentru nerespectarea reglementărilor nou introduse.

„De 15 ani, de când activăm pe piața de outsourcing din România, ne confruntăm cu același set de provocări indicate de clienții noștri. Deși de-a lungul timpului sistemul fiscal și de contabilitate s-a simplificat mult, adaptarea la sistemul de contabilitate și taxare rămâne principala preocupare a unei companii care vine pentru prima oară în țara noastră”, a declarat Camelia Niță, Managing Director TMF Group România.

Situația nu este specifică exclusiv României, după cum relevă un studiu IDC realizat la nivel global în 2013, însă procentul companiilor care consideră sistemul de taxe și reglementări o provocare importantă este semnificativ mai mare în România decât la nivel Global.

provocari mediul de afaceri
Sursa TMF Group

Prin comparație, potrivit documentului, la nivel global, 22% la sută dintre companiile care își extind afacerile în alte țări consideră aceasta o provocare importantă. Principala, în cazul studiului IDC, este găsirea unei amplasări corecte și a furnizorilor locali (25%), ceea ce în cazul României este reclamat de doar 18% dintre respondenții studiului TMF Group România.

Companiile care au răspuns sondajului TMF Group România reprezintă cele mai importante industrii din România: industria petrolieră (26%), retail (20%) și servicii financiare (16%). Cifra de afaceri cumulată a companiilor respondente este de aproximativ 2% din PIB.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii