Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

În primul semestru al anului 2015, investițiile publicitare în radio (rate card) au crescut cu 13% față de 2014

Investițiile în publicitate au crescut cu 2% în primul semestru din 2015, comparativ cu același interval al lui 2014, cumuland aproximativ 287 milioane de euro (valoare rate card) pentru presa scrisă, radio, online și outdoor, potrivit Studiului de Monitorizare a Investițiilor în Publicitate (MIP), realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).
shutterstock_126910409.jpg

Creșterea generală de două puncte procentuale a fost generată, în principal, de creșterea cu 13% a publicității în cazul radioului, în prima jumatate a anului 2015 față de aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere a reușit să contracareze ușoarele scăderi din online și presa scrisă, oferind o tendință generală pozitivă. Creșterea semnificativă a volumelor din publicitatea radio se datorează continuării investițiilor de către companiile din industria farmaceutică, precum și faptului că magazinele online au început să investească în publicitate în acest mediu începând cu anul 2015.

Principalele creșteri ale investițiilor în publicitate, în prima jumătate a anului, s-au concentrat în zona de finanțe, precum și în divertisment și activități de timp liber, industria farmaceutică și comunicații.

În cazul comunicații, creșterea investitiilor în publicitate se datorează clientului Telekom România, pentru industria de farmaceutice și sănătate se remarcă Zdrovit, în timp ce în cadrul segmentului financiar principala influență aparține clientului ING Group. Pentru zona de divertisment și activități de timp liber s-au remarcat investițiile în publicitate realizate de restaurantele de tip fast-food (KFC și McDonalds), precum și de clienții de publicitate care au promovat festivaluri și concerte.

În evoluția investițiilor în publicitate corespunzatoare primului semestru al acestui an, studiul BRAT arată două tendințe: pe de o parte, clienții tradiționali, obișnuiți să investească în publicitate, au observat în timp beneficiile comunicării și au mărit considerabil bugetele de publicitate pentru perioadele în care au comunicat modificări asupra mărcilor, iar pe de altă parte se observă tot mai mulți clienți care încep să comunice și care încearcă sa obțină beneficii prin investițiile în publicitate, chiar dacă volumele alocate de ei nu sunt foarte mari.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii