Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Bănci |
|

Studiu BCR: 92% dintre clienții IMM s-au preocupat de o mai bună gestionare a costurilor

Planurile antreprenorilor pentru 2021 includ dezvoltarea strategiei de e-commerce și a prezenței online, investițiile în extinderea afacerii și în promovare, potrivit unui studiu realizat de BCR.
BCR

Cele mai frecvente probleme cu care s-au confruntat antreprenorii în 2020 sunt scăderea comenzilor, teama angajaților privind sănătatea și gestionarea eficientă a costurilor.

În plus, companiile au acordat o mai mare atenție gestionării costurilor și cel mai frecvent au făcut reduceri de costuri la materii prime, utilități și marketing. De asemenea, studiul arată adeziunea mediului de business la faptul că adaptarea afacerilor la contextul pandemic s-a realizat prin dezvoltare de noi produse și servicii, dar și prin integrarea activității în mediul online.

Datele din studiul BCR oferă o mai bună înțelegere a mediului antreprenorial și a măsurilor aplicate în contextul pandemiei pentru susținerea afacerilor:

  1. 96% dintre clienți microîntreprinderi și 97% dintre clienții IMM au spus că au acordat mai multă atenție educației pentru sănătate în interiorul companiei;
  2. 95% dintre clienții micro au acordat o mai mare atenție gestionării costurilor: 46% dintre aceștia au eficientizat costurile cu materialele de producție, 31% au tăiat din zona de utilități și 28% dintre ei au redus din costurile de marketing;
  3. 92% dintre clienții IMM s-au preocupat de o mai bună gestionare a costurilor, 36% eficientizând zona de costuri de materiale de producție, 34% reducând costurile de utilități și 28% dintre ei operând tăieri din bugetul de marketing;
  4. 64% dintre clienții micro și 61% dintre respondenții clienți IMM s-au orientat spre noi parteneriate, atât cu furnizorii de servicii, cât și în ceea ce privește interacțiunea cu băncile și statul pentru accesare de fonduri.
  5. În ceea ce privește percepția despre programul IMM Invest, companiile care au accesat fondurile au declarat că aveau nevoie de ele pentru salvarea afacerilor, 22% dintre respondenții clienți microîntreprinderi declarând că ar fi avut nevoie de o sumă în plus, ce variază între 2.000 euro și 20.000 euro, în timp ce 17% dintre clienții IMM aveau nevoie de o extra sumă, între 51.000 euro și 150.000 euro pentru plăți, investiții și capital de lucru.

Studiul BCR a fost realizat pe un eșantion de 207 clienți, microîntreprinderi și IMM-uri.

În 2020, în cadrul programului IMM Invest, BCR a acordat finanțări în valoare totală de 1,24 miliarde de lei pentru 1.810 companii – 1.190 microîntreprinderi și 620 IMM-uri. Majoritatea creditelor au fost acordate pentru capital de lucru, sectoarele susținute fiind comerț (23%), construcții și materiale de construcții (13%), transport (12%), producție (10%), produse de consum (10%), servicii (8%), HoReCa (4,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii