Cautare




, Contributor

Forbes.com

Servicii financiare |
|

Studiu: 55% dintre oamenii de afaceri prevăd o creştere de 5-10% a salariilor în 2013

bani_euro_2_sxc.hu_.jpg
60% dintre oamenii de afaceri care au participat la studiul Ernst & Young “O nouă viziune a creşterii” consideră că succesul companiei lor pe piaţă depinde în mare măsură de abilităţile echipei. 83% dintre executivii de top chestionaţi consideră că nivelul de educaţie al forţei de muncă este foarte important pentru reuşita companiei.

În privinţa echipei, doar 26% dintre respondenţi au declarat că intenţionează să crească numărul angajaţilor în 2013, iar 56% estimează că vor menţine acelaşi număr de angajaţi ca şi în anul precedent. Dacă 55% prevăd o creştere de 5-10% a salariilor în 2013, în linie cu rata estimată a inflaţiei, 42% se aşteaptă la o stagnare a nivelului salarial pentru următoarele 12 luni.

47% dintre respondenţi au menţionat că principala sursă de finanţare a investiţiilor companiilor lor în 2012 au fost creditele bancare, iar 45% intenţionează să apeleze la aceeaşi sursă pentru a-şi finanţa investiţiile în 2013. Doar 41% iau în calcul posibilitatea de a recurge la finanţare europeană în 2013.

9% dintre liderii de business din România mizează pe un avans de 20%-30% al profitului în 2013

Raportul Ernst & Young evidenţiază, de asemenea, că majoritatea celor chestionaţi acordă o mare atenţie inovaţiei. Aceasta este considerată o sursă de creştere în viitor şi una din principalele pârghii de generare de noi oportunităţi de business. Cu toate acestea, companiile din România rămân încă destul de timide când se pune problema unor investiţii în inovaţie.

Majoritatea intenţionează să folosească în acest scop resursele interne din companiei. Astfel, 63% dintre respondenţi au în plan să încurajeze inovaţia în cadrul organizaţiilor lor şi doar  7% declară că intenţionează să facă parteneriate cu organizaţii specializate din domeniul cercetării şi al educaţiei.

În acest context, doar 18% din companii spun că vor continua bătălia preţurilor mici pentru a-şi creşte vânzările în 2013. În schimb, 75% au răspuns că vor introduce pe piaţă produse/servicii noi pentru clienţii existenţi, 33% intentionează să intre pe pieţe noi cu produsele/serviciile pe care le au, în timp ce 20% spun că şi-au regândit produsele pentru a ataca pieţe geografice noi.

Studiul Ernst & Young privind percepţia mediului românesc de afaceri în 2013 are la bază un chestionar care analizează percepţiile a 105 executivi de top provenind din organizaţii ce operează la nivel local în diverse industrii. În marea lor majoritate, respondenţii provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane de euro. Aceştia au răspuns chestionarului Ernst & Young în perioada 21 ianuarie – 5 februarie 2013.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii