Cautare




, Contributor

Analize |
|

Studiu: În 2021, 67% dintre companii mizează pe eficientizarea portofoliului de produse/servicii și a canalelor de vânzare

Față de prognozele de la începutul anilor 2019 și 2020, perspectiva de creștere a companiilor este mai rezervată în 2021.
Business,People,Meeting,Discussion,Working,Concept

O nouă ediție a studiului „Evoluția afacerilor din România” realizat de Valoria în parteneriat cu Doingbusiness.ro relevă faptul că multe dintre companiile chestionate (22%) se așteaptă la cifre de afaceri mai mici anul acesta.

„Față de ediția de la începutul anului 2020, cercetarea din 2021 indică atitudinea rezervată a companiilor privind evoluția cifrei de afaceri, a profitului și investițiilor. Totuși managerii și directorii executivi se așteptă ca anul 2021 să fie mai favorabil pentru afaceri comparativ cu anul 2020. Chiar dacă vom vedea o revenire diferențiată a diferitelor sectoare de activitate, rămân foarte solicitate transportul, logistica, IT-ul, comunicațiile, deoarece s-a schimbat modul de consum și modul de viață”, a explicat Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente, co-autor al cercetării.

Conform studiului, dintre companiile respondente 22% în 2021, față de 11% în 2020, se așteaptă la cifre de afaceri mai mici, iar 13% în acest an, față de 4% anul trecut se așteaptă la stagnare. Totuși, 21% dintre companii prognozează ca cifra lor de afaceri să crească cu 5%-10%, urmate de 16% care au bugetat o creștere de 10%-20%. Pe de altă parte, procentul companiilor care se așteaptă la creșteri de peste 20% scade de la 18% în 2020 la 12% în 2021.

La nivel de industrii, o creștere a cifrei de 10%-20% este previzionată de 29% dintre  companiile de producție industrială, 25% dintre firmele de servicii profesionale, 39% dintre firmele de IT și de 49% dintre cele din industria farmaceutică.

În ceea ce privește prognoza cu privire la evoluția investițiilor, rezultatele analizei demonstrează că aproape se triplează procentul companiilor care spun că își vor reduce investițiile, de la 6% în 2020 la 17% în 2021. Mai mult, procentul firmelor care spun că vor crește investițiile cu 10%-20% este acum de 10% comparativ cu 16% anul trecut, iar procentul celor care spun că vor crește investițiile cu 5%-10% scade de la 24% în 2020 la 19% în acest an.

La nivel de industrii, cele mai multe firme de servicii profesionale (42%), din industria farmaceutică (57%) și transporturi (33%), spun că vor crește investițiile cu 10%-20% în acest an.

La capitolul „cele mai mari provocări la începutul lui 2021”, studiul concluzionează că cele mai importante provocări pentru companii sunt: dezvoltarea afacerii (71%), creșterea costurilor (67%), fluxul de numerar (58%), creșterea concurenței (46%) și schimbarea comportamentelor consumatorilor (43%).

Cele mai importante oportunități ale anului 2021 pentru companiile românești sunt următoarele: realizarea de noi produse/servicii și accentul pe inovare (56%), digitalizarea și  automatizarea (43%), extinderea pe piața unică europeană (38%), măsurile guvernului de redresare economică (35%) și piața în creștere (27%).

„Răspunsurile directorilor executivi cu privire la perspectivele de creștere ale companiilor pe care le conduc indică o perspectivă rezervată. Comparativ cu rezultatele din 2020 ale cercetării Evoluția afacerilor din România, cele din 2021 relevă dublarea procentelor companiilor care se așteaptă la scăderi ale cifrei de afaceri, profitului și numărului de angajați și triplarea celor care prevăd scăderea investițiilor. Așadar, ce va crește cel mai puțin în 2021? Salariile și investițiile. Ce va scădea cel mai mult în 2021? Numărul angajaților și profitul”, a precizat  Dumitru Ion, CEO Kompass Romania și Doingbusiness.ro, co-autor al studiului.

Studiul Valoria privind percepţia managerilor asupra evoluției mediului de afaceri românesc în 2021 are la bază un chestionar care analizează percepțiile a 388 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 12 ianuarie – 5 februarie 2021. Dintre respondenți, 8% provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 milioane de euro, 7% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane de euro, 15% cu cifra de afaceri între 10-50 milioane de euro, 46% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane de euro și 24% sub 1 milion de euro.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii