Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Strategii simple pentru ca managerii să-și ajute echipa în timp ce lucrează de acasă

Organizarea fluxului de lucru nu este tocmai ușoară, dar devine și mai dificilă în vreme de pandemie, când oamenii lucrează preponderent de acasă. Iată ce poate face un manager ca echipa lui să fie, în continuare, motivată și stimulată.  
working remote

Criza coronavirusului ne-a împins pe toți pe un teritoriu necunoscut. Pe lângă supravegherea fluxului de lucru de zi cu zi, rezolvarea problemelor și focusarea atenției la vânzări și livrări, există o sarcină în plus pe capul unui manager: să aibă grijă de capitalul uman al firmei atunci când angajații nu se văd între ei în fiecare zi, scriu jurnaliștii de la Thrive Global.

„Este dificil să știi cu ce se confruntă fiecare individ – fie că este vorba de probleme de sănătate, de un partener care este un prim-respondent, copii care au nevoie de îngrijire, membri ai familiei extinse care sunt izolați”,  spune Ashley Hardin, profesor de comportament organizațional la Universitatea Washington din St. Louis. „Angajații echilibrează multe roluri și le adoptă simultan pentru prima dată. Părinții, de exemplu, s-ar putea să se trezească devreme și să rămână până târziu, astfel încât să își poată termina munca în timp ce se ocupă de școala celor mici și de nevoile lor. Pe deasupra, în mijlocul tuturor jonglerilor, lucrătorii se pot lupta ca să se simtă văzuți. Nu atât într-un sens fizic – avem Zoom și alte platforme virtuale pentru asta – dar în sensul de a se simți recunoscuți, validați și susținuți pentru tot ceea ce fac“ , adaugă ea.

Iată patru strategii pentru managerii, utile în vreme de pandemie, când întreaga echipă lucrează de acasă 

1. Începeți discuțiile cu o întrebare personală, mai degrabă decât cu una legată de muncă.

Chiar și ceva deschis, de genul: „Cum te descurci?” îi poate face pe oameni să se deschidă și le arată că managerilor lor le pasă de viața lor și în afara locului de muncă.

2. Când comunicați cu echipa dvs., fiți direcți cu privire la ceea ce știți și  la ce nu știți.

În perioade de criză, angajații nu vor ca liderii lor să aibă răspuns la orice, dar trebuie să știe că sunt ascultați. Atunci când comunicați direct puteți menține un dialog deschis cu echipa, iar ei vor simți că problemele lor nu sunt trecute cu vederea

3. Verificați cu fiecare membru al echipei ce se întâmplă la muncă și în afara ei

Munca la distanță face să fie mai puțin vizibilă oboseala până la epuizare a membrilor echipei. De aceea, ca manageri, e important să ai contacte directe cu angajații, să știi dacă sunt suprasolicitați sau nu. „În aceste momente, flexibilitatea și adaptabilitatea vor fi esențiale pentru succesul echipei”, spune Hardin. Și rețineți că ceea ce este bun pentru un membru al echipei, poate să nu fie ideal pentru altul. „E posibil ca cineva să aibă nevoie să se conecteze și să lucreze devreme, iar altcineva poate considera că noaptea este mai favorabilă productivității. O persoană poate face apeluri video-conferință în mod liber și să se bucure de conexiune, în timp ce pentru alta acestea sunt o povară nejustificată”, adaugă Hardin.

4. Programați o întâlnire virtuală regulată cu echipa 

„În timp ce muncesc de acasă, oamenii duc dorul socializării de la birou, acea comunicare informală pe care am luat-o de-a gata“, spune Cathleen Swody, doctor în psihologie organizațională. „Singurătatea și tristețea pot distruge sănătatea mentală a angajaților.” De aceea, o doză regulată de conexiune poate ajuta echipa să rămână optimistă, să fie eficientă și să simtă că membrii sunt în contact unul cu celălalt. Puteți folosi un anumit timp pentru a face lucruri în echipă, concursuri amuzante sau diverse exerciții de dezvoltare personală.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii