FacebookTwitterLinkedIn

Jovan Radosavljevic – General Manager, Coca-Cola HBC România; Virunga Mina – General Manager, Stockday; Dan Robinson Managing Director, HEINEKEN România

Virunga Mina, General Manager, Stockday

Ascensiunea procesului de digitalizare a crescut concurența, în ultimul an, pe segmentul de e-commerce. Care sunt elementele diferențiatoare ale acestui parteneriat comparativ cu cele ale concurenței?

În primul rând, ne mândrim cu faptul că platforma Stockday este, în acest moment, unică pe piața din România, în categoria B2B, în industria FMCG. Noul parteneriat pune la dispoziția clienților două portofolii puternice și complementare, pe care le pot achiziționa de pe aceeași platformă. Iar acest lucru se traduce printr-o eficientizare a resurselor de timp necesare pentru plasarea comenzilor, dar și pentru livrări, livrările individuale din trecut fiind înlocuite de una singură, prin intermediul Stockday.

Acest parteneriat aduce un beneficiu extrem de important pentru Stockday: extinderea nivelului de înțelegere a clienților, o perspectivă mai amplă a comportamentului de achiziție, astfel încât să le putem oferi soluții și oferte personalizate pentru o diversitate mai mare de produse.

Ce investiții se pregătește să facă platforma Stockday în următoarea perioadă și care includ dezvoltarea acestui parteneriat?

Platforma Stockday a fost creată având la bază nevoile clientului. De aceea, și dezvoltările ulterioare au fost realizate având în minte modul în care putem anticipa și răspunde din ce în ce mai bine acestor nevoi și de a oferi o platformă prietenoasă, ușor de utilizat. De asemenea, pentru a oferi o experiență cât mai plăcută și pentru a veni în sprijinul afacerii clienților noștri, platforma oferă informații complete și în timp real echipelor de vânzări HEINEKEN România și Coca-Cola HBC România, astfel încât să poată personaliza ofertele și activitatea în funcție de profilul clientului, facilitând și totodată consolidând relația cu acesta.

Din punct de vedere al cerințelor venite din partea consumatorilor (livrări rapide, tendința către produse personalizate), ce pregătește platforma pentru perioada următoare din perspectiva acestui parteneriat încheiat de curând?

Stockday se adresează revânzătorilor și nu consumatorilor direcți, și își propune să vină în întâmpinarea acestora cu oferte personalizate, conform nevoilor și profilului acestora. Clienții au vizibilitate asupra stocurilor disponibile, ce sunt actualizate în timp real, beneficiază de livrări complete, realizate la timp. Mai mult decât atât, este un instrument ce îi ajută să monitorizeze cu ușurință situația comenzilor, plăților, facturilor lor. Cu alte cuvinte, au oricând acces direct la întregul lor istoric comercial de pe platformă, într-un singur loc, la un click distanță.

În perioada următoare, focusul nostru va fi integrarea celor două portofolii în operațiunile noastre curente, pentru a le oferi clienților o experiență de excepție.

Dan Robinson, Managing Director, HEINEKEN România

Care a fost decizia care a stat la baza încheierii acestui parteneriat, din prisma strategiei de business a HEINEKEN? Estimativ, cum se va traduce „plus valoarea” adusă de către acest parteneriat în ceea ce privește profitul net al companiei?

Pentru noi, HEINEKEN România, unul dintre principiile care ne ghidează activitatea este menținerea clienților și a consumatorilor în centrul business-ului nostru. În permanență, căutăm modalități noi pentru a oferi produse și servicii de cea mai bună calitate, cu ajutorul cărora noi, alături de clienții noștri, să prosperăm. De aceea, Stockday este o platformă prin care oferim o experiență extraordinară clienților, aducând împreună puterea oamenilor și a tehnologiei. Tehnologia joacă un rol important pentru majoritatea dintre noi, în viața de zi cu zi, majoritatea oamenilor dețin un smart phone, așadar, este extraordinar că putem aduce beneficiile tehnologiei în mediul de business.

În ultimul an, datorită accelerării procesului de digitalizare, multe companii s-au îndreptat către dezvoltarea de Marketplace-uri. Este acesta primul pas al companiei către o astfel de linie de business?

Stockday are în centrul său nevoile clienților, iar parteneriatul dintre HEINEKEN România și Coca-Cola HBC România, prin alăturarea celor două portofolii, oferă, în primul rând, o mai mare diversitate clienților în segmentul de băuturi. Cu siguranță, clienții își doresc să aibă acces și la alte produse, să beneficieze de mai multe opțiuni. Stockday oferă deja acces direct la peste 40 de branduri de bere, cidru, băuturi răcoritoare carbonatate, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea, însă, expansiunea acestei arii reprezintă o oportunitate.

Care sunt perspectivele companiei, în următoarea perioadă, în ceea ce privește dezvoltarea acestui parteneriat?

Acest parteneriat este un angajament strategic pentru business-urile celor două companii, ce își propune să asigure o experiență extraordinară pentru clienți. Comerțul fragmentat (comerțul tradițional) reprezintă un canal semnificativ în România. În mod evident, vedem multe oportunități pentru a crește, alături de distribuitorii și funizorii noștri de servicii logistice, pentru a le oferi clienților acea experiență extraordinară.

Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca-Cola HBC România

În momentul în care a fost anunțat acest parteneriat, ați declarat că, cităm: „astfel de parteneriate sunt benefice pentru dezvoltarea industriei în care activăm”. Concret, care sunt beneficiile aduse de acest parteneriat companiei Coca-Cola HBC România?

Strategia de piață a Coca-Cola HBC România pune în centru colaborarea cu clienții, acesta fiind deja un principiu bine stabilit. Creșterea noastră este corelată în mod direct cu nivelul serviciilor pe care le oferim clienților noștri și credem că este esențial să reușim să ne conectăm cu aceștia în orice moment. Stockday reprezintă un pilon important pentru viziunea noastră de a fi partenerul de băuturi 24/7 al clienților noștri. Astfel, acest parteneriat consolidează o propunere de valoare puternică pentru clienții noștri, prin sinergii ale categoriilor.

Totodată, timpul este una dintre resursele noastre cele mai prețioase, iar Stockday oferă timp. Un model de distribuție online le oferă echipelor noastre de vânzări mai mult timp în care să consolideze parteneriatele cu clienții și să înțeleagă nevoile acestora. Făcând acest lucru, echipele de vânzări se vor concentra pe creșterea business-ului clienților, a traficului din magazinele lor și pe asigurarea disponibilității produselor de care au nevoie. Prin soluții care oferă beneficii reciproce am reușit, de-a lungul timpului, să ne menținem poziția de lider în industrie, iar Stockday este cu siguranță un instrument care ne va ajuta să ne păstrăm această poziție.

Care sunt estimările în ceea ce privește evoluția vânzărilor produselor din portofoliul companiei dvs. pentru acest an, din perspectiva încheierii acestui parteneriat?

Odată cu ridicarea unor restricții și cu creșterea ratei de vaccinare a populației, observăm faptul că și consumatorii sunt mai relaxați. Ocaziile lor de consum încep să devină mai diverse; se întâlnesc mai mult cu prietenii și familiile și ies în oraș mai des. Iar creșterea pieței ne încurajează. Credem că asigurarea disponibilității produselor și crearea de experiențe pentru consumatori sunt soluțiile câștigătoare în contextul de astăzi.

Parteneriatul Stockday ne pune la dispoziție instrumente și timp pentru a oferi ceea ce piața cere în acest moment. Ne putem aștepta la o creștere constantă a vânzărilor pe parcursul cele de-a doua jumătăți a anului. Pentru moment, ne aflăm într-o etapă de adaptare și ne concentrăm pe a integra clienții în acest proces și a le oferi toate informațiile necesare în privința funcționalităților platformei. Obiectivul nostru este ca ei să beneficieze de toate opțiunile oferite de Stockday și să utilizeze platforma ca pe o soluție de tip ”one stop shop” în activitățile lor zilnice.

Care credeți că este următoarea etapă în dezvoltarea acestui parteneriat?

Focusul nostru, ca parteneri, este să dezvoltăm platforma și să oferim funcționalitățile cele mai valoroase și ușor de utilizat, pentru a eficientiza activitatea clienților. Aceștia pot accesa un număr mare de instrumente care îi pot ajuta să își crească performanța, iar noi ne dorim să îmbunătățim și să actualizăm constant platforma. Spre exemplu, foarte important este să le oferim clienților noștri mai multă vizibilitate asupra comenzilor, pentru o mai bună planificare. Astfel, lucrăm în acest moment la un sistem de urmărire care ne va pune la dispoziție informații foarte specifice legate de progresul comenzii și timpul de livrare.

Pe termen lung, suntem dedicați obiectivului de a dezvolta platforma pe modelul ”one stop shop”. Aceasta înseamnă că în Stockday, clienții vor putea accesa portofoliile mai multor companii și vor putea comanda produsele de care au nevoie.