Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Forbes Power Breakfast |
|

Ștefan Vuza, Președinte Chimcomplex: „Economia a crescut pentru că ea acum răspunde unei noi cereri. Jucătorii vin să cumpere produse nu doar cu cei 1000 de lei inițiali ci și cu cei 2000 de lei infuzați în economie!”

La mai bine de un an de la declanșarea crizei sanitare, mediul de afaceri local a învățat una dintre cele mai importante lecții de business: că a trecut vremea când, în economie, lucrurile se desfășurau în liniște și confort.
Stefan Vuza foto

Cu toate că această criză sanitară a mărit, sub auspiciul obligativității, viteza de reacție a antreprenorilor, oportunitățile sunt la fel de multe și diversificate, este de părere președintele Chimcomplex, Ștefan Vuza, care a explicat într-o nouă ediție a emisiunii online, Forbes Power Breakfast că, „dacă antreprenorii se repoziționează și observă trendurile, se pot adapta oricând, facil, oricărei situații neprevăzute”.

„Nu e bine să ne uităm numai la ce am pierdut – toate companiile au pierdut ceva în această perioadă, pe anumite paliere. Ca antreprenor trebuie să privești partea plină a paharului și să folosești aceste oportunități ale noului context. Pentru că piața nu a dispărut, consumatorii nu au dispărut, suntem cu toții, aici”.

Așa cum, în urmă cu aproximativ un an, în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum 2020, președintele Chimcomplex considera că pandemia de coronavirus a înfăptuit trecerea la o nouă eră economică – cea a „reașezării”, în acest moment, Ștefan Vuza a explicat că această idee a fost chiar confirmată în ultimele 12 luni de către piață.

„Dacă în 2008, piața a scăzut din cauza faptului că cererea și oferta au scăzut, în prezent, realitatea economică ne demonstrează că am asistat la o creștere a acestora datorită faptului că au avut loc injecții de capital pe toate piețele (blocul american, european și asiatic)”.

Cu toate acestea, statisticile arată că, în continuare, piața antreprenorială din România duce lipsă de diversitate în ceea ce privește ideile de business. În plus, birocrația pune încă frâne serioase acestui segment, fapt ce conduce la un mediu antreprenorial cu caracter, mai degrabă adolescentin, decât matur. Iar „colacul de salvare” poate fi, de departe, unitatea nu doar a jucătorilor din mediul de afaceri, ci și a autorităților.

„(…) atunci când apare o furtună, un cutremur, noi trebuie să fim uniți, cu toții, antreprenori, autorități etc. La acest capitol nu stăm prea bine. Și, este clar că vor rămâne în picioare companiile care se adaptează foarte rapid la schimbări. Am intrat într-un alt anotimp al economiei, unul mai efervescent”, a explicat Ștefan Vuza.

În ceea ce privește schimbarea de mindset pe care a produs-o criza sanitară, președintele Chimcomplex susține că acum este timpul să se mizeze pe afacerile din zonele de unde vin banii: „aproape jumătate din economie nu mai este liberă, este dictată de direcții, iar mulți dintre antreprenorii europeni se află în urma acestui mesaj. Acum mindset-ul spune așa: dacă trebuie să facem hidrogen, păi să ne apucăm să învățăm despre hidrogen”.

Practic, mesajul este simplu, spune Ștefan Vuza: „urmează șirul banilor și, cu siguranță, vei găsi domeniul economic în care îți poți pune amprenta”.

Președintele Chimcomplex este de părere că ceea ce lipsește, în acest moment, mediului antreprenorial autohton, sunt ideile de business care, în era digitalizării și a informației, sunt ușor de găsit:  „ideile de business le găsim în jurul nostru și asta datorită faptului că acum, informația circulă atât de repede încât poți găsi o idee de afaceri și în Australia. Că ciclul ei de viață este mult mai scurt ca acum 10-20 de ani, și că ea poate dura doar 2-3 ani, nu-i nimic, te adaptezi, și reinventezi modelul de business. La noi pe piață, banii așteaptă antreprenorii. Banii vor să fie multiplicați. Iar acest episod pandemic ne-a demonstrat această teorie. Concluzia: bani avem, piață există, mai avem nevoie de idei”, a conchis Ștefan Vuza.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii