Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Ștefan Tudos, Vicepreședinte Genesis Property: “În business crizele fac cumva parte din normalitate și, indiferent de natura lor, o companie trebuie să fie pregătită nu doar să facă față provocărilor, dar și să le transforme în oportunități”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
STEFAN_TUDOS

Ștefan Tudos, Vicepreședinte Genesis Property

Evoluția companiei într-un cuvânt

Stabilitate este cuvântul care reflectă cel mai bine situația Genesis Property în acest an marcat de criza epidemiologică generată de Covid-19. Strategia eficientă și în același timp flexibilă a companiei, cu focus pe clienți, precum și atitudinea prevăzătoare care s-a tradus de-a lungul timpului în constituirea de rezerve financiare și în menținerea unui grad redus de îndatorare au asigurat o evoluție stabilă companiei în ciuda efectelor pandemiei asupra economiei și, în particular, asupra domeniului imobiliar. Deși nu am avut experiența unui astfel de context în istoria recentă, criza financiară de acum mai bine de un deceniu, precum și crizele care sunt inerente în evoluția unei companii ne-au pregătit să putem traversa perioade dificile cu dificultăți minime.

2020 a fost chiar un an cu realizări remarcabile pentru Genesis Property. Criza epidemiologică a accelerat dezvoltarea unei inovații care are potențialul să transforme viitorul birourilor din România și din lume. Este vorba despre The IMMUNE Building Standard™, standardul global open-source care redefinește viitorul clădirilor de birouri prin certificarea rezilienței acestora la riscuri actuale și viitoare pentru sănătate și prin identificarea unui set coerent de peste 120 de măsuri pe care orice proprietar de birouri din lume le poate aplica pentru asigurarea calității sănătății clădirilor deținute.

Acest standard a fost inițiat de Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, și a fost dezvoltat în România de o echipă de experți în sănătate, tehnologie, arhitectură, construcții, inginerie și facility management cu misiunea de a reduce impactul unei pandemii precum cea de Covid-19 sau al altor amenințări de tip bacteriologic sau toxicologic asupra clădirilor de birouri.

În ansamblu, pentru Genesis Property 2020 a fost un an favorabil, care a facilitat și accelerat repoziționarea strategică a companiei pentru următorii 20 de ani. În ceea ce privește domeniul în care operează compania, 2020 a fost un an al provocărilor. Industria imobiliarelor nu a fost ferită de efectele pandemiei, dar impactul a fost mult mai mic decât în domenii puternic afectate cum este HoReCa, spre exemplu. Evoluția din următorii ani încă este greu de prezis cu exactitate, dar cu siguranță asistăm la o transformare. Pandemia a accelerat practic anumite tendințe, ceea ce în final nu înseamnă altceva decât accelerarea traseului către spațiile de birouri ale viitorului, iar standardul IMMUNE™ este gata să contribuie la crearea lor.

Cele mai importante lecții

Poate cea mai importantă lecție a acestui an este că în business crizele fac cumva parte din normalitate și, indiferent de natura lor, o companie trebuie să fie pregătită nu doar să facă față provocărilor, dar și să le transforme în oportunități. Pe plan personal, pandemia cred că a reamintit tuturor că sănătatea este pe primul loc și că optimismul, combinat cu o doză de realism, ajută la imunitate.

Prestația autorităților

Pandemia de Covid-19 a prins întreaga lume pe picior greșit, pentru că nimeni nu s-a așteptat la o criză epidemiologică atât de amplă și cu un impact atât de răspândit. Autoritățile din toate colțurile lumii au fost nevoite să găsească soluții și să se adapteze într-un timp foarte scurt la un context dificil nu doar din punct de vedere sanitar, dar și economic. Am văzut mobilizare peste tot, cu măsuri eficiente și în același timp măsuri criticate de opinia publică. Uitându-ne strict la cifre, România stă mai bine decât alte țări cu sisteme de sănătate și economii mult mai dezvoltate, cum sunt SUA, Franța sau Italia, ceea ce este un lucru pozitiv. Și cred că mobilizarea în paralel a mediului de business a fost remarcabilă și a contribuit la atenuarea efectelor pandemiei asupra economiei.

Strategia de business pentru 2021

La Genesis Property, 2020 a fost un an în care am regândit evoluția businessului și, în același timp, am venit cu o soluție concretă care să contribuie la revenirea mai rapidă a pieței în care operăm – standardul IMMUNE™. Acesta urmărește să reducă temerile privind revenirea angajaților la birou și să crească încrederea proprietarilor și chiriașilor de spații de birouri, angajatorilor și angajaților în biroul viitorului.

În 2021, la Genesis Property vom continua inițiativele strategice pentru atenuarea efectelor Covid-19 asupra industriei din care facem parte și pentru poziționarea companiei pentru perioada post-pandemică. În tot acest proces, punem sănătatea pe primul loc și vom continua să ne concentrăm pe nevoile și așteptările clienților.

Provocări în 2021

Provocarea anului 2021 va fi, cel mai probabil, revenirea economiei globale. Și nu va fi nevoie doar de măsuri de stimulare economică sau de continuarea integrării accelerate a digitalizării și inteligenței artificiale în arii în care până acum erau prea puțin prezente, ci mai ales de refacerea încrederii oamenilor în această nouă normalitate marcată de pandemie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii