FacebookTwitterLinkedIn

Forbes:Ce importanță are noua ediție a studiului ADMarket 2015 pentru comunitatea oamenilor de comunicare din România comparativ cu edițiile precedente? 

Ștefan Iordache: De ce este important să ne facem analizele medicale complete în fiecare an? Cam aceasta este perspectiva.

Pentru piața agențiilor de publicitate, avem câteva „analize” clare pe care trebuie să le facem constant și anume:

– Rezultatele la Effie sau la Cannes/Portoroz/Fibra/Internetics/PR Awards sau alte festivaluri de profil.

– Creșterea performanțelor financiare. Evoluția numărului de angajați. Câștigarea de clienți noi.

– Campanii frumoase, vizibile și care determină creșterea vânzărilor. Salary Survey, adica evoluția salariilor în industria noastră. Și, firește, percepția clienților, adică AdMarket.

Față de anii precedenți, am observat o deschidere mult mai mare din partea clienților pentru a participa la acest studiu și, implicit, pentru a susține o evaluare corectă a industriei de publicitate.

Dacă este realizată corect, evaluarea pieței agențiilor de creație sau a celor de media și digitale, ajută fiecare agentie să înțeleagă unde se situează.

Un alt aspect important este faptul că aceasta ediție a fost susținută în comun de UAPR și IAA, două din cele mai importante asociații pentru industria noastră, implicit de către agenții și clienți deopotrivă.

Dan Petre (D&D Research): „Peste 50% din directorii de marketing consideră că bugetele de marcom vor crește în 2016

Forbes: Care este regimul acestui studiu: este public sau este secret?

Ștefan Iordache: Studiul este plătit integral de către UAPR și este la dispoziția membrilor săi. Totodată, o bună parte din studiu a fost transmis și către clienții care au participat la realizarea sa, cu opțiunea să primească date suplimentare prin intermediul oricărei agenții care este membru UAPR.

Forbes: În opinia dumneavoastră, care sunt lucrurile relevante pentru piața de comunicare ce rezultă din studiul ADMarket? În fond, ce vor clienții de la publicitarii români?

Ștefan Iordache: Clienții vor rezultate de business: repede, bine și ieftin. Acestea sunt perspectivele generale.

Probabil, având în vedere modificările survenite în Codul Fiscal la mijlocul anului trecut (prevederi noi privind activitatea dependentă și activitatea independentă desfășurată de către persoanele fizice) „mai ieftin” se va putea doar prin consolidări de mai multe servicii sau branduri, deci diminuarea numărului de agenții cu care lucrează un client.

O particularitate observată în rezultatele studiului este dorința ca agenția să aibă capacitatea de integrare a specializarilor diferite din comunicare. Sau, mai pe scurt, clienții vor specializare și integrare!