FacebookTwitterLinkedIn

Ștefan Baciu, Country Sales Leader SAS România și Republica Moldova, prezintă evoluția soluțiilor de tehnologie, de la “ar fi bine să avem” la “trebuie să avem”, în cadrul ediției #49 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward e·vent.

Zona aceasta de analiză avansată a datelor, concepte precum inteligența artificială și data science au văzut o creștere destul de mare în ultima perioadă pentru că foarte multe companii, organizații, au înțeles că fără capabilitate de a scoate inteligența din date, datele sunt doar niște hard disk-uri care stau undeva nefolosite. Vedem un interes crescut în aceasta zonă și ne bucură lucrul acesta și vedem foarte multe idei noi venite din partea clienților noștri, atât în România, cât și în regiune”, explică invitatul Forbes.

Digitalizare (forțată) în pandemie?

Întrebat de schimbările declanșate de pandemie, Ștefan Baciu mărturisește faptul că a observat din partea clienților o dorință de continuare a activității, idei noi, și o adaptare rapidă în zona de online. “Cele șase luni care au trecut ne-au dus într-o zonă de disconfort, din anumite puncte de vedere. A trebuit să ne repliem foarte rapid pe noul mod de interacțiune cu clienții, cu partenerii, cu colegii. Cu toate acestea, am văzut o capabilitatea foarte mare de adaptare atât internă, a echipei, cât și a partenerilor și clienților noștri. Privind partea pozitivă, foarte multe inițiative au fost accelerate datorită acestei situații, pentru că deciziile luate pe informații corecte și coerente, puse într-un context ușor de înțeles, au capăt o mare importanță. Pe de altă parte, pe noi, cei care eram în prima linie de interacțiune cu clienții și care am fost obișnuiți să avem interacțiuni față în față, ne-a dus într-o zona de disconfort pentru că totul s-a mutat online”

Pe partea de business, criza cauzată de virusul coronavirus nu a adus schimbări semnificative, explică omul de afaceri, care are o vastă experiența în domeniu: “Planul nu s-a schimbat, nu am suferit modificări majore, a fost accelerat și a fost completat cu mai multe resurse. Observând accelerarea asta și nevoile crescute ale diverselor companii și organizații de soluții avansate de analiza, trebuie să creștem echipa și trebuie să putem fi implicați în mai multe discuții și pentru asta avem nevoie de soluții experimentate într-un timp relativ scurt”. Astfel, compania dorește să își completeze echipa, detinand o serie de proiecții de creștere pentru anul viitor.

Atitudinea clienților. Ce s-a schimbat?

Ștefan Baciu explică faptul că nevoia de soluții de tehnologie a existat întotdeauna, însă această perioadă a accetuat aceasta tendință.  “Atunci când ești într-o situație impredictibila și neobișnuit cu care nu te-ai mai confruntat, încerci să faci sens din realiatea care te înconjoară încerci să înțelegi ce ar putea să urmeze.

În această perioada de izolare, se remarcă o creștere a focusului în zona de anti-fraudă, adaugă invitatul Forbes. În schimb, nevoia de  înțelege mai bine clienții, de a interacționa, de analiză a riscului, de a face proiecții, toate acestea s-au menținut.

Printre domeniile care avansează rapid în procesul de digitalizare se regăsesc domeniul de  banking și telecomunicații. “Majoritatea băncilor folosesc soluțiile SAS, pentru customer, zona de risc sau anti-fraudă”, explică Ștefan Baciu. “Băncile din România sunt destul de avansate în a înțelege și utiliza concepte complexe din emisfera asta de inteligență artificială și sunt foarte dornice de inovare.” La polul opus, printre domeniile în care se pot aduce îmbunătățiri se află sectorul public, întrucât “volumul de date este imens, sunt foarte multe oportunități de a interconecta datele și a scoate informații relevante pentru tot felul de proiecții macroeconomice și analize.” 

În ceea ce privește strategia globală SAS, liderul din România și Moldova prezintă două mari direcții. Pe de o parte, se dorește democratizarea accesului și utilizarea soluțiilor avansate de analiză a datelor, iar pe de altă parte, capacitatea de a infuza analytics în departamente foarte diferite și în cât mai multe zone de business pentru că :”în viața oricărei companii, zilnic sunt luate mii de decizii. Majoritatea dintre ele sunt luate pe baza experienței, unele sunt luate pe baza unor date, însă noi credem că foarte multe dintre decizii operaționale, tactice, până la decizii strategice, pot beneficia de ajutorul acestor soluții de advanced analytics.

https://www.facebook.com/forbesromania/videos/1549727788540853