FacebookTwitterLinkedIn

FlixMobility a atras o nouă rundă de finanțare seria G, condusă de Canyon Partners. Finanțarea, structurată între un mix de capital propriu și datorii, se ridică la 650 de milioane de dolari. Alături de Canyon Partners, FlixMobility câștigă un partener puternic pentru planurile de extindere globală, atât în piețele în care operează deja, cât și în noi piețe. Compania, un jucător de top în sectorul tech și cel de mobilitate sustenabilă și intermodală, transmite astfel un semnal clar de accelerare a strategiei de dezvoltare, trasând coordonatele pentru planuri de viitor cu un profil financiar puternic.

Cu o creștere semnificativă față de ultima rundă de investiții din 2019, noua evaluare a FlixMobility ajunge astfel la peste $3 miliarde și are la bază sprijin financiar din partea fondatorilor și investitorilor deja existenți precum General Atlantic, Permira, TCV, Holtzbrinck Ventures și Silver Lake.

Investiția întărește încrederea în FlixMobility și în succesul unui model de business unic pe piața de mobilitate.

„Noua investiție este un semnal puternic pentru viitor și pentru viziunea noastră de a oferi servicii de mobilitate sustenabile prin intermediul FlixBus și FlixTrain cât mai multor persoane din întreaga lume”, a declarat Jochen Engert, fondator și CEO FlixMobility. „Odată cu încheierea rundei de finanțare suntem bine poziționați pentru o viitoare creștere internațională și planuri de extindere atât pentru FlixTrain, cât și pentru FlixBus”, a adăugat acesta.

Datorită unei ajustări continue a rețelei și a investițiilor în tehnologie și automatizare, startup-ul de mobilitate a reușit să traverseze cu succes perioada pandemiei și se concentrează acum în special pe creștere prin extinderea serviciilor în piețe noi, cât și în cele deja existente.

De asemenea, se mizează pe extinderea serviciilor feroviare în Germania și Suedia – un obiectiv care are la bază strategia Uniunii Europene de a întări Piața Unică bazată pe concurență loială care permite jucătorilor care intră pe noi piețe să ofere soluții de transport public sustenabile.

Investiția va susține obiectivele companiei de a opera cele mai mari rețele de autocare în SUA, UK și Portugalia, cât și de a-și întări poziția în Turcia, Franța și Europa de Est. În plus, plănuiește deja să se extindă în noi piețe după o pauză generată de pandemia COVID-19.

„Obiectivul nostru clar este să devenim lideri de piață în toate piețele în care suntem prezenți. Acesta este valabil și în cazul unor piețe noi, precum UK și Portugalia sau SUA, unde suntem în prezent numărul 2 sau 3”, a declarat Andre Schwammlein, fondator și CEO FlixMobility.