Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Starea presei scrise (IV): revistele

În ultimul deceniu, piața revistelor din România a suferit o cădere dramatică. În urmă cu 10 ani, 67% din populația orașelor cu peste 50.000 de locuitori, cu vârste între 14 și 64 de ani, citea cel puțin o revistă. În prezent, procentul este de 32%.
reviste-pentru-femei.jpg

Revistele au avut o soartă mai crudă decât ziarele naționale. Numărul cititorilor a scăzut odată cu reducerea tirajelor difuzate, dar într-un procent mai mic decât căderea tirajul. Astfel, audiența revistelor s-a micșorat cu 54,3% față de 2004, în timp ce tirajul total difuzat s-a redus cu 70%. Această diferență se explică prin faptul că românii își mai păstrează interesul și plăcerea de a citi o revistă, dar din cauza crizei financiare (sărăcirea populației), mulți preferă să împrumute publicațiile (de la choșcurile de presă ori de la cei care își permit să cumpere). Astfel, audiența a avut o cădere mai mică decât tirajul.

În 2004, tirajul mediu difuzat pe ediție a fost de 2.027.064 de exemplare, conform datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). După zece ani, acesta se situează la o medie de 616.809 exemplare pe ediție. (Scădere de 70%.)

Audiența revistelor în 2004 a fost de 4.159.000 de cititori pe ediție (amețitoare audiență!), în orașe cu o populație mai mare de 50.000 de locuitori, cu vârste între 14 și 64 de ani. În 2014, audiența a coborât la 1.901.000 de cititori pe ediție.

Studiul arată că procentul orașenilor (14 – 64 de ani) care citesc cel puțin o revistă este de 32%. În urmă cu un deceniu, acesta era de 67%.

Articol realizat cu sprijinul Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii