Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Starcom România lansează Content Power Ratings, un nou sistem de ierarhizare a programelor de televiziune

Starcom a lansat Content Power Ratings, un sistem inovator de ierarhizare a programelor TV din România, ce ia în calcul atât audiența TV, cât și activitatea din rețelele sociale, vizionările online, numărul de interogări din motoarele de căutare și interesul manifestat în presa scrisă și online.
televiziune

Astfel, prin noua metodă de calcul a performațelor, Content Power Ratings devine cel mai complex sistem de măsurare a interesului suscitat de programele de televiziune și redă o imagine mai clară a impactului acestora.

“Ritmul de inovație în tehnologie a crescut rapid în ultimii ani, schimbând peisajul media mai repede ca niciodată. Dacă în trecutul recent oamenii consumau conținutul atunci când era  difuzat de postul TV, odată cu apariția internetului utilizatorii au avut acces la o multitudine de modalități de a viziona emsiunile preferate. Această migrație a telespectatorilor către mediul digital a deschis televiziunilor noi oportunități de a-și face cunoscute programele, de a loializa și de a atrage noi consumatori, iar conținutul difuzat în mod obișnuit pe TV a devenit disponibil oricând și oriunde”,  a declarat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.

Content Power Ratings

Conform algoritmului de calcul, topul emisiunilor este:

  1. Puterea Dragostei (Kanal D) – Programul care a suscitat cel mai mare interes din partea fanilor dintre toate programele produse în România difuzate în grila de toamnă a posturilor TV: materialele publicate pe pagina de socializare au stârnit cele mai multe comentarii și au fost pe locul doi în materie de aprecieri.
  2. Acces Direct (Antena 1) – Programul cu cele mai mari comunități de fani în mediile de socializare și care a beneficiat de cea mai eficientă distribuire a conținutului postat online.
  3. Chefi la Cuțite (Antena 1) – Programul cu cele mai multe aprecieri ale conținutului postat în mediul online.
  4. iUmor (Antena 1) – Are conținutul cu cel mai mare poțential de viralizare, clipurile de pe contul de YouTube având cele mai multe vizualizări dintre toate emisiunile analizate.
  5. Las Fierbinți (Pro TV) – Este liderul audiențelor TV.

“Odată cu diversificarea metodelor prin care consumatorii pot lua contact cu emisiunile și vedetele preferate, impactul acestora în societate a crescut exponențial, astfel încât măsurarea performanțelor doar după criteriul numărului telespectatorilor care au urmărit emisiunea la televizor a devenit incompletă. În acest context, am conceput Content Power Ratings pentru a surpinde cât mai fidel performanțele programelor TV, indiferent de platforma de consum a acestora”, a mai adăugat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.

Topul Performerilor TV

Show-urile Pro TV ocupă primele locuri în topul performerilor TV, în timp ce singura emisiune difuzată în afara intervalului de audiență maximă (între 19:00 și 23:00) prezentă în top este Ce Spun Românii.

Topul Emisiunilor În Lumina Reflectoarelor, editat cu ajutorul ZeList

Emisiunile de divertisment sunt cele care generează în special interes, dar găsim aici și emisiunea de investigații jurnalistice România, Te Iubesc!.

Topul Performerilor în Social Media

În acest top găsim emisiunile cu care ne-am obișnuit, dar găsim și un new entry, Cronica Cârcotașilor, prezentă în top datorită numărului mare de redistribuiri ale conținutului postat (locul 2 între emisiunile analizate).

Topul Căutărilor în Online

Emisiunile zilnice și talent show-urile sunt în topul căutărilor pe internet în perioada analizată (în cazul celor din urmă în special datorită fazelor finale).

Despre calcularea algoritmului:

Algoritmul de calcul al Content Power Ratings a fost elaborat luând în calcul trei dimensiuni care au fost raportate la populația totală:

–           Indicele volumului de audiență (audience size) – calculat pe baza audiențelor TV la nivel național, numărul celor care urmăresc conturile de pe rețelele de socializare, cât și numărul de vizionări ale clipurilor publicate pe conturile show-urilor de pe YouTube. Acest indice are o pondere de 50% în ratingul total.

–           Indicele implicării fanilor (involvement) – calculat pe baza numărului de aprecieri și distribuiri de către utilizatori ale conținutului pe rețelele sociale si numărul de căutari ale emisiunii pe motoarele de căutare. Acest indice are o pondere de 30% în ratingul total.

–           Indicele de promovare (advocacy) – calculat pe baza aparițiilor în presa scrisă și online și numărul de comentarii de pe conturile de socializare. Acest indice are o pondere de 20% în ratingul total.

Sursele de date utilizate în alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă și online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe rețelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audiență TV și Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii