Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Starcom MediaVest a lansat Consumer Report, o enciclopedie de informații despre consumatori

Starcom Mediavest a lansat Consumer Report, o enciclopedie de informații despre cele mai importante segmente de consumatori – Modern & Active Parents, Social Butterflies (most outgoing consumers), YUPPIES (young professionals) și Traditional Families.
Starcom MediaVest_Consumer Report_categorii

Obiectivul Consumer Report, care va fi actualizat în funcție de trend-urile nou apărute în fiecare an, a fost acela de a facilita o mai bună înțelegere a publicului cu privire la capitole precum Technology & Web Usage; Entertainment; Brands & Shopping; Consumer Values și Trends in Action. De asemenea, secțiunea Case Studies a cercetării ilustrează modul în care aceste informații despre consumator pot fi valorificate.

Consumer Report cumulează date din studiul SNA Focus și research-uri dezvoltate de Starcom în ultimul an și a avut in vedere persoane cu putere de cumpărare și comportament de shopper activ.

Technology & Web Usage

Majoritatea respondenților au două televizoare în casă, din această cauză vizionarea emisiunilor în familie se întâmplă mai puțin frecvent: 80% din Modern & Active Parents; 70% din Social Butterflies; 66% din YUPPIES și 76% din Traditional Families.

La capitolul telefoane, aflăm că achiziționarea unui smartphone este puternic influențată de utilitatea lui în activitatea socială sau profesională, cea mai mare rată de penetrare a smartphone-urilor înregistrându-se în randul categoriilor YUPPIES și Social Butterflies.

Cu cât comportamentul online al unei categorii este mai complex, cu atât crește numărul de ore petrecut pe internet. Categoria Traditional Families petrece, în medie, 1,15 ore online având interes crescut doar pentru search, în timp ce categoria Modern Families implicată în majoritatea activităților online (mai puțin testarea de jocuri sau vizualizarea de videoclipuri) poate petrece până la 2,5 ore pe internet.

Entertainment

La capitolul preferințe cinematografice, observăm că Modern & Active Parents preferă comediile, probabil pentru că pot fi vizionate împreună cu copiii. Similar, categoria Traditional Families ar alege conținutul pozitiv și e atrasă într-o mai mică măsură de filme horror sau SF. Social Butterflies vizitează de două ori mai des cinematografele față de media populației urbane, filmele romantice fiind singurele consumate într-o măsură mai mică. YUPPIES preferă experiențele multiplex și filmele de acțiune sau comediile.

În ceea ce privește jocurile online, pe rețelele sociale, pe calculator sau pe mobil, 49% dintre Traditional Families, 59% dintre Modern & Active Parents, 70% dintre YUPPIES și 73% dintre Social Butterflies se joacă cel puțin o dată pe săptămână.

In termeni de influențatori, categoria Modern & Active Parents are încredere în comunicarea mass media specializată, atât print, cât și online; Social Butterflies se bazează pe informațiile venite din cercul social; YUPPIES preferă accesul rapid la informație relevantă recomandată de cunoștințe, de publicații de specialitate sau gasită pe internet și Traditional Families are încredere în experți.

Brands & Shopping

Când vine vorba de decizia de cumpărare a produselor de uz casnic, categoria Modern & Active Parents își împarte responsabilitățile în cuplu implicând chiar și copiii. În categoria YUPPIES responsabilitatea se împarte de asemenea în cuplu, în timp ce Social Butterflies preferă să lase această sarcină în mâinile altcuiva.

Pentru decizia de cumpărare a mâncării, categoria Traditional Families ține cont de opțiunile întregii familii. În același timp, decizia de cumpărare a produselor de curățenie sau întreținere este una care ține în exclusivitate de persoana care se ocupă de această activitate.

În ceea ce privește comportamentul de cumpărare, Modern & Active Parents preferă să se documenteze înainte de momentul achizitiei, Social Butterflies sunt deschiși la sfaturi primite în magazin și sunt susceptibili schimbării preferințelor inițiale, YUPPIES se informează punctual online și direct de pe eticheta produselor.

Traditional Families caută informații despre produse înainte de a merge la cumpărături, dar intr-o proporție foarte mica online. În general, această categorie își formează o părere proprie în baza tuturor informațiilor primite din media sau de la cunoștințe.

Consumer Values

Pentru ambele tipologii de familii, cele mai puternice nevoi emoționale sunt dorința de a iubi și cea de a avea conexiuni sociale. Familiile categoriei Modern & Active Parents se vor axa pe dezvoltarea la nivel individual al fiecărui membru al familiei, pe când Traditional Families se vor ghida după normele sociale generale și vor încerca să asigure integrarea membrilor familiei în aceste norme.

Categoria Social Butterflies are nevoia de a crede în succesul personal și de a deține controlul asupra vieții ei prin stabilirea propriilor reguli. Pe lângă nevoia de a progresa, YUPPIES simte nevoia de validare, de a le fi luate în serios și apreciate eforturile depuse pentru construirea unei cariere, precum și nevoia de neprevăzut care le poate oferi noi oportunități.

Mai multe detalii cuprinse în Consumer Report se pot accesa AICI.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii