Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Starcom MediaVest a lansat cea de-a doua editie a enciclopediei anuale Consumer Report

Consumer Report este singura antologie din industria de comunicare despre consumatorii români, cu informații relevante pentru marketeri, agenții și publisheri.
Consumer Segments

Noua antologie conține informații relevante despre consumatori, în funcție de etapa de viață ce îi definește: Teens (adolescenți cu vârsta între 14-17 ani), Single Youth (tineri cu vârsta între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii), Families with kids (familii cu copii până în 14 ani în gospodărie), Families without kids (în general, cupluri cu vârsta de peste 45 de ani, ai căror copii au plecat din gospodărie).

Ținând cont de trendurile observate în 2015 și confirmându-le cu tendințele prevăzute pentru anul 2016, Consumer Report-ul din acest an își dorește să faciliteze o mai bună înțelegere a publicului cu privire la capitole importante, precum „Technology & Web Usage”, „Entertainment, Brands & Shopping” și „Trends in action”. Dincolo de partea descriptivă, există și o secțiune de „Case Studies” care ilustrează modul în care aceste informații despre consumatori pot fi valorificate în campanii de comunicare integrate.

Capitole:

Technology & Web Usage

Tehnologia, dincolo de funcționalitate, este un creator și facilitator de conținut, un indicator de status sau un agregator de „timp petrecut în familie” (folosind, însă, device-uri diferite).

Consumul de media devine din ce în ce mai interesant. Descoperim o categorie de consumatori pe cât de nișată în brief-uri –  familiile mature – pe atât de interesantă în abordarea canalelor de media. Sunt cei care, odată ce au descoperit utilitatea unui smartphone sau diversitatea mediului online, devin loiali și petrec între 4 și 6 ore pe zi.

Entertainment

Conținutul este „eroul”. Cel care dictează și creează tipuri de entertainment.

Consumatorii maturi consumă media tradițională într-o proporție mai mare, în timp ce segmentele mai tinere sunt interesate de tipul de conținut și calitatea acestuia. Talent Show-urile, Block Busterele sau meciurile cu miză mare sunt cele care îi fac pe tineri să poziționeze TV-ul ca alternativă de luat în calcul.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI ÎN PRIME-TIME (1 IANUARIE – 19 NOIEMBRIE 2015)

Brands & Shopping

În ediția de anul acesta, accentul a fost pus pe piața de servicii, oferind o privire de ansamblu asupra modului în care acestea sunt consumate de către segmentele analizate și asupra surselor de influență a deciziei de a folosi anumite categorii de servicii, precum retail, telecom, servicii medicale sau financiare.

Trends in Action

În cazul familiilor cu copii, observăm un nou tip de “decalaj între generații” determinat de o multitudine de factori externi: de la timpul limitat petrecut zilnic cu familia, după orele de lucru, la necesitatea de a lucra în afara țării.

Tinerii cu vârste între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii (Single Youth) sunt din ce în ce mai implicați și responsabili sociali. Mai mult decât atât, ei reprezintă generația cu hobby-uri pregnante, pe care își doresc să le materializeze prin intermediul job-ului sau extra-job.

Consumatorii maturi sunt din ce în ce mai activi și mai orientați către ideea de a experimenta (în materie de tehnologie sau branduri).

„Bonusul” ediției de anul acesta a Consumer Report-ului este reprezentat de o serie de observații și insight-uri, rezultate în urma unui studiu amănunțit, referitoare la procesul de achiziție a smartphone-ului în funcție de categoriile de consumatori prezentate mai sus.

Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor români, lansat de Starcom Mediavest Group.

Studiul cumulează date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de  Group și date puse la dispoziție de către colaboratori SMG, precum Ivox sau Google.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii