Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

SRTV a încheiat anul 2013 cu pierderi de audiență

89. TVR
TVR 1, principalul canal al Societății Române de Televiziune (SRTV), a furnizat clienților publicitari, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2013, un volum de audiență mai mic cu 19,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. În cazul TVR 2, scăderea este de 11,2%.

TVR 1 a livrat clienților publicitari un buget de 26.984 puncte de audiență pe targetul comercial, în intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2013. Acest volum plasează TVR 1 pe locul 14 în topul televiziunilor cu cele mai mari bugete de publicitate, după Pro Cinema și Antena 2, dar înaintea Euforia (24.463) și Sport.ro (22.614).

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP), clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni. Punctul de audiență (GRP-ul) este indicatorul pe baza căruia se tranzacționează investițiile publicitare pe piața TV.

Pe de altă parte, sondajele de audiență arată că, la nivel național, TVR 1 a înregistrat 18,9 milioane de persoane care, în timpul anului 2013, au urmărit acest post cel puțin un minut (indicatorul de audiență reach), cu 18.000 mai puțini decât în 2012. La nivel urban, TVR 1 a pierdut 67.000 de telespectatori unici față de anul precedent.

TVR 2 a furnizat clienților publicitari un volum de 8.870 puncte de audiență, cu 11,2% mai redus decât în anul precedent ( 1 ianuarie – 15 decembrie 2013). Al doilea canal public se află pe locul 27 în topul publicității TV pe anul 2013, după Taraf TV și History Channel, dar înaintea televiziunilor U TV (8.689) și Cartoon Network (8.649).

TVR 2 a pierdut și telespectatori în anul abia încheiat. La nivel național, a pierdut 17.000 de unici, iar în urban pierderea a fost de 64.000. Astfel, în urban, numărul de persoane distincte care s-au uitat cel puțin un minut la programele TVR 2 a fost de 10,3 milioane, un reach mai mare decât la Kanal D sau B1 TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii