Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sport.ro joacă fără adversari pe terenul televiziunilor de sport

În 2014, publicitatea difuzată pe televiziunile de sport s-a ridicat la nivelul anului precedent. Sport.ro, o televiziune îndreptată mai mult către divertisment, a beneficiat de cel mai mare volum de publicitate de pe această nișă, asta datorită apartenenței la grupul Pro TV S.A. (CME).
sport TV

Cele patru televiziuni de sport cuprinse în sondajele de audiență – Sport.ro, Eurosport, Eurosport 2 și Dolce Sport – au livrat clienților publicitari un volum de 27.897 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2014.

Volumul este la nivelul celui din anul precedent (o scădere de doar 2,3%). Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.  Publicitatea difuzată pe nișa de sport TV reprezintă 1,5% din totalul pieței TV, în perioada analizată.

Sport.ro a livrat cel mai mare buget de audiență de pe acest segment: 20.371 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 10% față de 2013. Avantajul acestei televiziuni, care nu deține drepturi de difuzare pentru competiții sportive de anvergură, este că face parte din grupul Pro TV S.A. și are acces la vânzările integrate ale grupului. Sport.ro are o cotă de 73% din totalul audienței de publicitate pe această nișă.

Eurosport România, parte a rețelei europene cu același nume, a furnizat 5.196 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 43% față de anul precedent. Campionatul de fotbal al Angliei, Premier League, a atras atenția clienților publicitari locali, printre aceștia remarcându-se Vodafone.

Eurosport 2, care difuează meciurile de fotbal din Bundesliga (Germania), a înregistrat o creștere a volumul de publicitate de 30,2%, ajungând la un volum de 1.743 puncte de audiență.

Dolce Sport, televiziunea DTH deținută de Telekom România, a suferit o contracție de 39,7% a audienței livrate clienților publicitari. Volumul de audiență a fost de 586 GRP’30 pe targetul comercial.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii