Cautare




, Contributor

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

Spiritul designului nordic

Într-un showroom răcoros, unde luminile se așază ca un arpegiu pe obiectele de design și construiesc împreună un spațiu care încapsulează în chihlimbarul lui povești cu parfum nordic, și-a găsit casa cel mai nou magazin de obiect și design din București.
Design After

Marcel și Ileana Luncan și-au transformat călătoriile în căutări ale frumosului și-au decis ca țările nordice să le fie inspirație. Mini-vacanțele în Danemarca i-au preschimbat pe Marcel și Ileana din simpli turiști în exploratori adevărați. La început au observat designul din magazine, cafenele și restaurante iar apoi, treptat, l-au întâlnit peste tot, chiar și pe stradă. Curioasă să înțeleg ce referințe artistice îl recomandă, aflu că Marcel lucrează ca economist în administrația publică, într-un domeniu cu totul inedit: epurarea apelor. Pasiunea pentru frumos a existat însă întotdeauna.

Gândurile de a-și deschide propriul magazin cu obiecte de design i-a bântuit multă vreme dar s-au coagulat abia în urmă cu un an când au început efectiv proiectul, parteneriatele cu furnizorii și vizitele în târgurile de specialitate. Start-ul oficial l-au dat la final de septembrie, având la bază o filosofie simplă și onestă: „Pentru că un obiect frumos îți face inima să bată un pic mai tare, îți schimbă starea de spirit, îți redefinește fiecare colț al casei. Și îți face viața mai frumoasă.”

_MG_7287

Showroomul deschis, amplu, a fost amenajat de arhitecta Eliza Yokina și te invită să iei loc, să mângâi obiectele și să ți le închipui acasă la tine. Dacă inițial Marcel și Ileana căutau o casă veche, pe o străduță boemă a capitalei, spațiul industrial din strada Eminescu i-a sedus cu geamurile lui generoase și pereții diafani care pețeau ideea unei limpezimi grafice necesare. Scopul showroom-ului a fost încă de la bun început de a susține magazinul online, pilonul principal al business-ului, astfel încât aici să poți poți vedea în mărime naturală obiectele, să vii pentru inspirație, ori pentru a rezolva dilema unui cadou spectaculos.

Selecția obiectelor se face cu inima, ca pentru Marcel și Ileana acasă și contează atât partea de design cât și partea de utilitate. Obiectele trebuie să fie „mai mult decât frumoase”, să le poți da mai multe vieți, așa cum un ceainic se poate transforma într-o vază sau o oglindă poate lua forma unei tăvi, de pildă.

Lista brandurilor din portofoliul Design & After e lungă și conține nume aproape imposibil de pronunțat de companii daneze, norvegiene sau olandeze. Un brand gourmet, Nicolas Vahé și 3 parteneriate exclusive cu Greengate, Ib Larsen și Maileg întregesc surprizele pe care le poți găsi aici. De altfel, colaborează și cu CRESC, un brand românesc care mixează dragostea pentru flori cu designul minimalist.

Printre cele mai cumpărate cumpărate obiecte sunt jucăriile pentru copii de la Maileg, însă pe partea de design, gusturile sunt atât de variate, încât Marcel nu știe efectiv ce să-mi răspundă. Îl rog să-mi facă un tur oficial al spațiului și observ obiectele, așezate după inspirație: de la piese de mic mobilier, decorațiuni și lampadare, obiecte pentru baie sau bucătărie, până la fondue de ciocolată și alte delicatese. Închid reportofonul și rămân să-mi fac lista de cadouri pentru Sărbătorile care se apropie. Inspirația mă înconjoară peste tot!

*** Citește în exclusivitate povestea Design & After în ediția tipărită a numărului 55 al revistei de lifestyle, Forbes Life.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii