Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Sphera Franchise Group: Vânzări de 304,6 milioane de lei în primul semestru din 2020

Sphera Franchise Group a înregistrat vânzări consolidate de 304,6 milioane de lei în primul semestru din 2020, în scădere cu 31,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Sphera Franchise Group

Totodată, vânzările consolidate ale grupului în al doilea trimestru au înregistrat o scădere de 54% comparativ cu al doilea trimestru al anului 2019, ajungând la 106,3 milioane de lei. Scăderea rezultată vine în urma efectelor pandemiei COVID-19.

„Cu siguranță, a fost un trimestru dificil pentru toată lumea din HoReCa, iar noi nu doar că am reușit să trecem peste el adaptându-ne din mers, dar suntem încrezători în viitor. Am redus în mod semnificativ costurile operaționale, am maximizat veniturile și am rămas aproape de clienții noștri. Pentru moment, rămânem prudenți și continuăm să analizăm în mod regulat performanța piețelor individuale, a brandurilor și a restaurantelor noastre, pentru a răspunde oricărei potențiale evoluții într-un mod agil. Răspunsul nostru rapid în T2 prin investiții în dezvoltarea rețelei de restaurante și trecerea la canale digitale va aduce cu certitudine venituri și acces la noi clienți”, a declarat Călin Ionescu, Directorul General interimar al Sphera.

Pe de altă parte, în trimestrul doi din 2020, 47% din vânzările din România s-au realizat prin servicii de livrare, comparativ cu 7% în aceeași perioadă a anului trecut. A

Grupul continuă expansiunea și investițiile inițial amânate din cauza pandemiei, deschizând patru noi restaurante KFC în perioada cuprinsă între iulie și începutul lui august (trei în România și unul în Italia). În plus, la finalul lunii iunie, 97,6% dintre restaurante erau deschise în toate piețele de activitate

„Vedem semne clare de revenire graduală, în urma relaxării restricțiilor menite să controleze pandemia. Deși restaurantele au rămas închise la interior, în iunie 2020 am reușit să ajungem la vânzări care se află la 65% din nivelul atins înainte de pandemie. În iulie, procentul a avansat la 75%, ceea ce ne dă motive să fim optimiști cu privire la performanța noastră în lunile următoare. Desigur, întoarcerea la nivelurile înregistrate înainte de pandemie va presupune timp, dar ne concentrăm pe controlul costurilor și accesarea tuturor facilităților disponibile oferite de guvernele din piețele noastre de activitate, pentru a ne asigura că această revenire are loc cât mai curând, în beneficiul tuturor acționarilor noștri”, a adăugat Valentin Budeș, Directorul Financiar al Sphera.

În semestrul I din 2020, grupul a raportat un profit operațional al restaurantelor de 6,7 milioane de lei, în scădere cu 86,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cheltuielile generale și administrative au scăzut cu 8,2%, în timp ce EBITDA a ajuns la 0,8 milioane de lei, cu 97,9% sub nivelul înregistrat în semestrul I din 2019 și a avut o marjă cu 8 puncte procentuale mai mică decât în perioada anterioară. Profitul operațional a scăzut cu 178% an de an, până la -17,8 milioane de lei, iar pierderea totală din această perioadă a fost de 22,4 milioane de lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii