FacebookTwitterLinkedIn

În ceea ce privește vânzările consolidate ale Grupului în al doilea trimestru, acestea au înregistrat o creștere de 119%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, atingând 233,1 milioane de lei, fiind cel mai bun trimestru din istoria companiei.

Astfel, Sphera Franchise Group, a încheiat primele șase luni cu EBITDA normalizată de 30,7 milioane de lei în creștere cu 1,867% și un profit net de 5,2 milioane de lei, cu 123% peste nivelul din primul semestru al anului trecut.

KFC România și KFC Moldova au încheiat primul semestru cu EBITDA de 38,4 milioane de lei, respectiv 0,8 milioane și un profit net de 26,8 milioane de lei, respectiv 0,5 milioane de lei.

Restaurantele Taco Bell România au înregistrat un profit de exploatare de 0,4 milioane de lei în prima jumătatea a anului, însă cheltuielile generale și administrative precum și costurile financiare au dus la o pierdere netă de 1,8 milioane de lei.

Pizza Hut România a încheiat primele șase luni cu o pierdere de 5,6 milioane de lei, însă în ceea ce privește planul de dezvoltare, în urma negocierilor cu francizorul Yum!, pe piața locală vor fi lansate două noi concepte de restaurante, respectiv fast-casual delivery și express. De asemenea, în următorii trei ani, vor fi inaugurate 10 restaurante, după cum urmează: 3 unități în 2021, 3 în 2022 și 4 în 2023.

„După o perioadă de instabilitate cauzată de pandemia de Covid-19, care a afectat puternic industria HoReCa, anul acesta vedem primele semne de stabilitate și revenire. Rezultatele excelente înregistrate în trimestrul doi ne oferă încredere și optimism în continuarea investițiilor și în dezvoltarea rețelei noastre de restaurante. În acest context, ne bucurăm să anunțăm lansarea unor noi tipuri de restaurante Pizza Hut pe piața locală: fast-casual delivery și express. Spre deosebire de restaurantele clasice Pizza Hut, conceptul fast-casual delivery oferă clienților posibilitatea de a comanda la casă, în restaurant și de a mânca tot acolo, la masă sau în altă parte în afara locației, în funcție de preferință. Este un concept care se adresează clienților care nu au timp pentru ceremonia formală a unui restaurant, care preferă comoditatea și viteza de a se putea bucura oriunde de mâncarea preferată”, a declarat Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.

În T2, livrările prin intermediul serviciilor proprii de livrare ale Sphera, dar și prin intermediul platformelor de comenzi online – Glovo, Food Panda, Takeaway sau Tazz – au reprezentat peste 29% din totalul vânzărilor, adică 68,3 milioane de lei. Față de T1 ponderea comenzilor de livrare a scăzut cu 2pp, ca urmare a relaxării restricțiilor.

La data de 30 iunie 2021, Sphera opera 161 de restaurante cu 8 mai multe comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dintre care 140 în România, 19 în Italia și 2 în Republica Moldova. La aceeași dată, Sphera avea 4.392 de angajați dintre care 4.058 în România, 253 în Italia și 81 în Republica Moldova.