Cautare




, Staff

Auto |
|

Spark, serviciul internațional de e-car sharing s-a lansat, începând de astăzi în România. De la ce tarif pornește închirierea?

Spark, serviciul internațional de e-car sharing, care permite închirierea de mașini electrice, s-a lansat astăzi în Capitală.
SPARK Nissan Leaf

Spark este un serviciu care permite închirierea pe durate scurte a mașinilor electrice, ce pot fi procurate prin intermediul aplicației mobile Spark, disponibilă pe iOS sau Android. Printre avantajele serviciului se numără existența unor mașini noi, pentru care utilizatorii plătesc doar intervalul de timp în care le utilizează. Clienții nu vor suporta costurile de încărcare sau orice alte costuri ale mașinii. Mașinile pot fi folosite și în afara Bucureștiului, cu condiția să fie aduse înapoi, după utilizare.

În prezent, flota din România dispune de un număr de 50 de autovehicule electrice, iar până la sfârșitul acestui an, reprezentanții serviciului spun că aceasta va ajunge la aproximativ 100-120 de mașini. Nissan Leaf 40 și Renault Zoe sunt mărcile disponibile deocamdată în România. Prețul de pornire diferă în funcție de mașina pentru care se optează închirierea. Astfel, pentru un Nissan Leaf 40, prețul de pornire, pe minut începe de la 1,40 de RON, în vreme ce pentru Renault Zoe, tariful pornește de la 1,20/minut. Politica de taxare se realizează per minut, indiferent dacă mașina se află în mișcare sau nu.

În eventualitatea unui accident, autovehiculele sunt asigurate complet. Utilizatorul va trebui să completeze formularele pentru RCA, iar în cazul unui accident, va anunța reprezentanții Spark prin intermediul aplicației sau prin telefon. De întregul proces se va ocupa Spark, iar dacă situația nu s-a produs din vina șoferului, acesta nu va suporta nicio consecință.

“Plusul cel mai mare al acestor mașini se resimte în orașe, pentru că nu poluează. Printre cele mai mare probleme în orașe sunt poluarea, zgomotul și traficul, care se va rezolva dacă se va trece treptat la aceste modele de autovehicule. Ne-am decis să trecem la aceste mașini pentru că acesta este viitorul orașelor. Ne dorim să facem ceva și în privința traficului, dar și să facem ceva pentru noi, toți cei care trăim și respirăm”, a spus Iordan Tonchev, General Manager al Spark România.

În București, conținutul de emisii de dioxid de carbon din aer este de aproximativ 10 ori mai mare comparativ cu cel indicat la nivelul Uniunii Europene. Studiile arată că aproape 90% din aceste gaze provin de la mașini. Potrivit unui raport realizat de Statista, Bucureștiul se află pe locul 11 în topul celor mai congestionate metropole din întreaga lume. Un alt studiu arată că un bucureștean pierde aproximativ 103 ore pe an stând în trafic doar pe traseul de acasă către muncă și înapoi.

Spark a creat și un serviciu dedicat companiilor, numit Spark Business, prin care angajații pot utiliza mașinile prin intermediului unui singur cont, creat de firma la care sunt angajați.

Reprezentanții companiei spun că abia în al doilea an de funcționare se așteaptă să intre pe profit, întrucât serviciul este unul nou la nivel local, cu care românii nu sunt încă obișnuiți. Tododată, Iordan Tonchev spune că deocamdată, serviciul din România nu vizează extinderea în alte orașe din țară.

Spark este un brand internațional de e-car sharing din Europa. Compania privată „Spark Technologies UAB” (Lituania) controlează operațiunile Spark din Lituania, Bulgaria și România. Fondatorul și CEO-ul companiei este Nerijus Dagilis, cel care a lansat serviciul în Vilnius, în anul 2016. Investițiile în dezvoltarea companiei au ajuns deja la aproape 10 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii