Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Sorina Miron, Community Relations Manager ThinkOut: “Focusul ar trebui să fie pus pe proiecte de finanțare, refinanțare și garantare pentru IMM-uri”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
Sorina Miron

Sorina Miron, Community Relations Manager ThinkOut

Oportunitatea pentru România

Sorina Miron: Perioada post COVID-19 se poate dovedi ca fiind o oportunitate pentru România, iar faptul că în ultimele 3 luni au fost digitalizate și optimizate multe procese care înainte păreau de neschimbat, este un mare pas înainte. Acum este momentul în care industria IT poate fi pusă și mai mult în valoare, ajutând la digitalizarea mai multor paliere, atât din sectorul public, cât și din cel privat.

Domenii ce trebuie reformate

Sorina Miron: Efectele pandemiei au fost vizibile nu doar în domeniul privat, ci și în cel public. Dacă în sfera privată, soluțiile găsite de unii antreprenori au venit într-un timp relativ scurt din necesitate și din obișnuința de fi flexibili, în sistemul de administrație publică lucrurile s-au desfășurat ceva mai lent, iar limita a fost atinsă destul de repede.

Așadar, administrația publică ar trebui să tragă niște concluzii și poate să învețe de la mediul antreprenorial această abilitate de adaptare în situații grele.

Măsuri urgente pentru relansare

Sorina Miron: Ca în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană, și în România afacerile mici și mijlocii sunt de fapt motorul economiei naționale. În acest context, focusul ar trebui să fie pus pe proiecte de finanțare, refinanțare și garantare pentru IMM-uri, precum și dezvoltarea și implementarea unor instrumente de dezvoltare și protejare a acestora.

Revenirea domeniului

Sorina Miron: ThinkOut este un startup fintech din zona B2B, deci un IMM care se adresează la rândul său IMM-urilor. În ultimele luni, am întâlnit multe cazuri în care strategia abordată, des întâlnită în lumea startup-urilor, a fost de tip make it or break it.

Cei care au reușit să taie din costuri, să apeleze la resursele potrivite, să găsească soluții și să se adapteze la această situație dificilă, au șanse să revină pe un trend de creștere în următoarele luni. Desigur, un pic șifonați, dar cu siguranță mai puternici.

În același timp, afacerile care nu au reușit să se adapteze, unde flexibilitatea nu a fost unul dintre punctele forte, vor avea mult de muncă până când să revină pe piață.

Credem că de acum înainte antreprenorii își vor plănui activitatea cu mai multă grijă, vor fi mai atenți atunci când vine vorba de cash flow-ul propriei afaceri, vor lua mai multe măsuri de precauție și vor crea strategii pentru a gestiona mai bine situațiile de criză.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii