“A fost un an atipic. Anul trecut pe vremea asta, când lucram la strategia pentru 2020, eram obișnuiți să ne dublăm de la an la an, dacă nu, să avem creșteri de la 70-80%“. Așa debutează Sorin Drăghici, Managing Partner DWF – Genuine SEO Agency, în cadrul ultimei ediții din acest an din Seria de evenimente online de business Forbes Forward.
“Apoi a apărut lockdown-ul și au început clienții să se panicheze. Au început să vina solicitări de reziliere a contractelor. În ziua de 12, până în ora 12.00, am primit 8 cereri de reziliere. Am avut în aprilie o scădere de 30%. Deciziile de atunci – Ce putem automatiza, cum putem digitaliza, ce putem schimba prin sisteme astfel încât să ne păstrăm echipa? Au trecut 2-3 luni de pandemie, oamenii se obișnuiseră la această normalitate, noi suntem într-un context în care digitalizarea – mulți au vrut să vândă online – business-ul nostrum s-a amplificat“, spune Sorin Drăghici. Drept urmare, digitalizarea, dublată de automatizarea proceselor, a fost prima decizie din strategia de revenire și, potrivit invitatului Forbes, “Q3 a fost cam cel mai bun Q din istoria agenției noastre.“
Partea cu automatizarea îți permite să generezi o valoare adăugată în business, spune invitatul emisiunii. “Exemplul implementat în aprilie – procesul nostru de raportare. Avem cam 180-200 de clienți, iar noi alocăm câte un timp fiecărui account manager, cam 2 ore pentru un raport. Acest proces lua organizației în fiecare luna 360 de ore, ceea ce înseamnă că aveam nevoie de 2 oameni full să facă acest lucru. Uitandu-ne pe acest proces, pe insight-uri, am putut automatiza acest proces printr-o tehnologie putem interacționa cu clientul, să-i oferim o experiență astfel încât să avem un feedback în timp real pe fiecare insight”, explică Sorin Drăghici.
O a doua direcție spre care compania și-a îndreptat atenția a fost cultura organizațională, dimensiune considerată o provocare și pentru anul 2021. Sorin Drăghici considera că munca de tip remote, sau work from home, va continua și anul următor, iar angajatorii trebuie să acorde un mare interes acestui fapt. “Două direcții spre care m-aș uita: automatizarea proceselor în business și m-aș uita și la un alt element: cultura organizației”.
Dar la ce se referă Sorin Drăghici prin termenul de “cultură a organizației”? “Legat de partea organizațională, când veneau la birou oamenii simțeau că aparțin, veneau undeva și plecau de undeva. Acum este destul de dificil, se încurcă work-ul cu home-ul, trebuie să creăm procese noi. Avem un process care se numește <Întâlnirea zilnică>, în care fac ce au de făcut în ziua respectivă, avem softuri prin care urmărim obiectivele pentru fiecare om în parte, zoom, slack, o serie de tool-uri pe care le folosim pentru a face față acestui context de work from home.”
Sursa Foto: Facebook / Sorin Drăghici