
Sorin Chirculescu, Marketing Manager la Catena
Forbes: Creșterea economică a României din acest an, anunțată de autoritățile române și de studiile UE, s-a reflectat în creșterea consumului în domeniul în care vă desfășurați activitatea?
Sorin Chirculescu: Evoluția consumului din piața farma nu se află întotdeauna într-o relație direct proporțională cu indicii de creștere economică, datorită caracterului reglementat al acestei piețe. În 2015, prețurile medicamentelor cu prescripție au scăzut cu aproximativ 20%. Astfel, din perspectivă valorică, dacă vom compara primele 6 luni din 2016 cu primele 6 luni din 2015, vom constata o contractare a pieței.
CITEȘTE INTERVIUL CU MIRCEA TEACĂ (SANOFI)!
Forbes: Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?
Sorin Chirculescu: În perioadele de criză, de cele mai multe ori apare tendința reducerii costurilor în zona de marketing. În viziunea noastră, marketingul și publicitatea reprezintă inima comerțului, de aceea, abordarea nu a suferit modificări substanțiale în perioadele amintite. Am căutat să fim în permanență în contact cu publicul nostru și să comunicăm prin toate canalele disponibile.
Provocările actuale vizează o mai bună targetare a consumatorului în funcție de nevoile specifice precum și dezvoltarea de proiecte în zona de online.
AFLĂ OPINIILE DESPRE MARKETING ALE TEODOREI DOBOȘ (HENKEL)!
Forbes: Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?
Sorin Chirculescu: Conturarea unui brand puternic, alături de înțelegerea nevoilor publicului țintă și adaptarea la specificul și tendințele pieței sunt calitățile necesare oricărui om de marketing în România anului 2016.
În toate demersurile, se va avea în vedere asigurarea și valorificarea unei legături esențiale între brand și publicul țintă.
Echipa Catena a prioritizat crearea acelei legături speciale între brand și consumator, gândind produse și servicii care să răspundă dorințelor și aspirațiilor acestora. Pe tot parcursul evoluției sale, a continuat să se reinventeze și să introducă imaginea brandului în viața de zi cu zi a românilor, păstrând în centrul atenției conceptul de viață armonioasă și sănătoasă.