FacebookTwitterLinkedIn

Este opinia Soniei Năstase, Business Executive Officer Nespresso România, care a explicat în ultima ediție a emisiunii reINVENTAREA României de anul acesta, că acest lucru nu a generat o situație negativă, ba dimpotrivă.

„Consider că provocarea anului 2020 a fost faptul că am ieșit din zona de confort, și cred că nu ne-a prins rău, ne-a forțat pe toți să ieșim din această zonă, în așa fel încât am ajuns să ne ascultăm mult mai bine unii pe ceilalți. În această perioadă, cuvântul-cheie pentru noi a fost „echipă”, și am funcționat mai mult ca niciodată după ideea de a ne fi alături reciproc, după aceea de a ne vorbi aproape zilnic și, de a ne asigura că sunt cu toții în aceeași barcă”, își amintește cu mândrie această perioadă dificilă, Sonia Năstase.

Și, iată că, per total, acum, la final când se trage linia bilanțului, lucrurile s-au desfășurat cel puțin bine: „este adevărat că facem parte și dintr-o industrie care a fost cumva favorizată de acest nou context, căci știm cu toții că piața de fast-moving nu a dus-o rău în aceste nouă luni. Și la noi a fost necesară o reinventare în sensul de a flexibiliza activitățile echipei pentru a se focusa pe segmentele care solicitau o reacție urgentă, însă lucrurile chiar au funcționat”, a completat aceasta.

La nivel personal, Sonia Năstase a recunoscut faptul că, aceste nouă luni din această lume „altfel” au fost la fel de benefice, redescoperind importanța relațiilor de prietenie: „în această perioadă, cred că am fost mai aproape de prieteni ca niciodată și eu față de ei și ei față de mine. Am primit o lecție foarte importantă pe această latură, pozitivă, de altfel: redescoperirea aproapelui”.

Întrebată ce schimbări va aduce anul 2021 în ceea ce privește strategia de business a companiei, aceasta a ținut să precizeze faptul că nu se pune problema modificării liniei de business, ci mai degrabă se va realiza o adaptabilitate.

„Pentru noi este foarte important să ne menținem strategia inițială, așa că ne gândim mai degrabă CUM facem, decât CE facem. Focusul nostru are în continuare perspectiva creșterii. Este adevărat că anul acesta, pe partea de HoReCa și cea de office s-a resimțit o mică frânare, așa că ne-am concentrat atenția pe zona de casă și a funcționat foarte bine. Piața cafelei se află într-o continuă ascensiune, așadar este foarte important să adaptăm strategia, să ne decidem CUM ne îndreptăm spre acel obiectiv impus și CUM îl realizăm, și nu să-l schimbăm”, a completat Sonia Năstase, Business Executive Officer Nespresso România.

Referitor la preferințele consumatorilor apărute în urma noului context, Sonia Năstase susține că aici, s-au delimit deja trei segmente: „personalizarea produsului (să încerci să te adresezi, fiecărui consumator în parte), partea de predictibilitate, în sensul că trebuie să anticipezi de ce ar avea nevoie consumatorul în următoarea perioadă și unde ar avea nevoie, și zona de adaptabilitate. Acestea sunt cele trei zone de focus pe care ne vom concentra și noi în perioada imediat următoare”, a conchis Sonia Năstase, care a specificat că fiecare antreprenor nu trebuie să uite să se dedice și segmentului de loializare a clienților.