Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Sondaj L’Observatoire: 62% dintre români estimează că vor cheltui mai mult

Sondajul paneuropean al Cetelem, L’Observatoire, arată că apetitul pentru cheltuieli este în creștere: 62% dintre români estimează că vor cheltui mai mult, în acest an.
Pascal Roussarie, Head of Sales & Marketing Central Europe Region, BNP P...

Românii consideră că 2016 a fost un an relativ stabil în ceea ce privește puterea de cumpărare: 46% dintre respondenți, cu 5 puncte procentuale mai mult decât în 2015, au declarat că puterea lor financiară a rămas aceeași ca în anul precedent, potrivit L’Observatoire, studiul anual al Cetelem privind consumul gospodăriilor din Europa și nivelul de încredere al europenilor. Efectuat la sfârșitul anului trecut în 15 țări, inclusiv în România, acesta a inclus un eșantion de 12.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 ani și 75 de ani.

Numai 23% dintre aceștia au declarat că puterea lor de cumpărare a crescut anul trecut, o scădere cu 5 puncte procentuale față de 2015, în timp ce 32% (cu un punct procentual mai mult) au declarat că puterea lor financiară a scăzut.

„Rata de creștere de 4,8% a Produsului Intern Brut în 2016 a încurajat într-adevăr consumatorii români să cheltuiască mai mult, 62% dintre respondenți au declarat că vor cheltui mai mult în următoarele 12 luni, o creștere de 4 puncte procentuale comparativ cu anul precedent, dar mai mică în comparație cu 2010, atunci când 89% dintre românii sondați au spus, de asemenea, că vor cheltui mai mult”, se subliniază în studiul Cetelem.

Apetitul pentru economisire a continuat să fie mai mic decât cel pentru cheltuieli: 48% dintre respondenți au indicat acest lucru, cu 4 puncte procentuale mai puțin decât în 2015. Totuși, această cifră reprezintă un progres major comparativ cu șapte ani în urmă, atunci când doar 11% dintre români luau în calcul economisirea.

„Este o evoluție normală, care reflectă ritmul economiei și încălzirea activităților de creditare. Aceste două elemente contribuie la creșterea încrederii consumatorilor, cea mai ridicată fiind în România, comparativ cu toate celelalte țări din cercetare”, a declarat Pascal Roussarie (foto), directorul de Marketing şi Vânzări pentru Europa Centrală al BNP Paribas Personal Finance.

Jumătate dintre respondenții români cred că statutul lor personal se va îmbunătăți în următorii doi ani. Spre comparație, cele mai mari rate de încredere, aproape de nivelul românilor, au fost înregistrate în Danemarca (49%), Slovacia (44%) și Portugalia (42%). La polul opus al topului, în Franța (18%), Italia (19%) și Marea Britanie (20%) au fost indicate cele mai scăzute rate de încredere în îmbunătățirea statutului lor.

„Un alt aspect interesant pe care îl arată raportul L’Observatoire este legătura pe care consumatorii o fac între încrederea în viitorul țării și venitul personal. De fapt, respondenții din 11 dintre cele 15 țări din sondaj au indicat creșterea salariilor în primele trei propuneri care ar spori încrederea în țările lor”, a adăugat Bogdan Spuză, directorul de marketing, Produse, CRM şi asigurări al Cetelem România.

Bulgarii s-au arătat cei mai dependenți de creșterea salariilor, 59% dintre respondenți menţionând acest factor ca fiind unul dintre cei mai importanţi pentru creşterea încrederii în viitorul ţării, pe locurile următoare fiind polonezii (53%), românii (50%), ungurii (49%) și portughezii (48%).

Pentru germani diminuarea inegalității sociale este factorul principal care le-ar spori încrederea în țara lor (44%), în timp ce în Franța cel mai important factor de creștere al încrederii a fost scăderea ratei șomajului (42%). Scăderea ratei somajului este menţionată şi în Austria (39%) și Danemarca (41%). În Regatul Unit, 40% dintre respondenți au indicat controlul fenomenului imigrării drept principalul motor al creșterii încrederii în viitorul țării lor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii