Cautare




, Contributor

Imobiliare |
|

Sonae Sierra, profit net total de 142 mil. euro

În 2015, Sonae Sierra, a înregistrat un profit net de 142 milioane EUR, în creștere cu 47% față de cifra de 96 milioane EUR din anul 2014.
ParkLake-FoodCourtView

Profitul net direct a ajuns la 61 milioane de euro, reprezentând o creștere anuală de 16%, datorată îmbunătățirii rezultatelor din exploatare, creșterii serviciilor profesionale oferite părților terțe și unor rate ale dobânzii mai scăzute. Raportat la portofoliu, like-for-like și excluzând efectele nefavorabile ale cursului mediu de schimb pentru realul brazilian, profitul net direct a crescut cu 22%, ceea ce reflectă reziliența și calitatea portofoliului de active și totodată abilitatea manageriala a companiei.

Sonae Sierra, profit net de 12,5 milioane de euro în T1 2015

Profitul net indirect a atins 81 milioane de euro, în creștere cu 85% față de 44 milioane de euro din aceeași perioadă a anului 2014. Variația pozitivă a reprezentat în principal consecința redresării piețelor europene și, ca urmare a acestei redresări, a compresiei randamentului, în special în Portugalia și în Spania, precum și a impactului pozitiv al vânzării centrelor comerciale Shopping Centre Zubiarte (Spania) și Torre Ocidente (Portugalia).

În ceea ce privește rezultatele din exploatare, vânzările chiriașilor din portofoliul din Europa au înregistrat în 2015 o creștere like-for-like de 2,5%, în comparație cu aceeași perioadă din 2014, detașându-se creșterea de 3,5% din Portugalia și de 5,3% din Italia. Acest rezultat reprezintă urmarea redresării pieței în general și a calității centrelor noastre comerciale din punctul de vedere al atracției ca destinație de retail. Brazilia și-a menținut rezultatele pozitive, cu o creștere a vânzărilor chiriașilor de 2,2% (BRL) în raport cu aceeași perioadă a anului 2014, în ciuda crizei economice din prezent, influențată de instabilitatea politică a țării.

Primul magazin Forever 21 din România, în ParkLake

Gradul Global de Ocupare a portofoliului a fost de 95,2%, puțin sub gradul de 95,5% înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut, deși pentru portofoliul din Europa acesta atinge 96%. În 2015, Sonae Sierra a atins peste 430 milioane de vizitatori pentru portofoliul global.

„2015 a fost un an marcat de rezultate din exploatare cu mult mai bune și de consolidarea performanței noastre financiare. În ceea ce privește noile proiecte de dezvoltare, a fost un an al oportunităților de a ne crește afacerea, prin anunțul primei noastre investiții pe piața columbiană și progresele semnificative ale dezvoltărilor imobiliare relevante din România și Maroc. În 2016, vom căuta să ne consolidăm prezența în nordul Africii și pe alte piețe emergente, concentrându-ne pe investiții mai mici de capital și furnizarea serviciilor către terțe părți”, spune Fernando Guedes Oliveira, CEO Sonae Sierra.

Primul magazin Forever 21 din România, în ParkLake

Sonae Sierra și-a dublat investiția în proiecte în curs de dezvoltare, odată cu progresul înregistrat la ParkLake (România), Cucuta (Columbia), Zenata (Maroc), Malaga Designer Outlet (Spania) și extinderea centrului NorteShopping (Portugalia).

Dezvoltarea imobiliară a centrului comercial ParkLake, reprezentând o investiție de 180 milioane de euro și o suprafață închiriabilă totală de 70.000 de metri pătrați, avansează în ”pas alert”, potrivit reprezentanților companiei. Astfel, 93% din spațiul comercial era deja închiriat și/sau contractat la data de 31 decembrie 2015. Contractul de finanțare a fost semnat în trimestrul 3 al anului 2015, iar inaugurarea centrului este programată pentru septembrie 2016.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii