Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

Soluții pentru prevenirea și minimizarea căderii părului

Părul tău urmează un ciclu de viață ce implică faze de creștere, de repaus și de cădere. Este normal să pierdem în jur de 100 de fire de păr pe zi. Uneori, căderea părului poate fi temporară și poate apărea ca rezultat al schimbărilor de dietă, al anumitor tratamente sau al stilului de viață. Alteori, fenomenul poate fi permanent. 

Până la vârsta de 40 de ani, aproximativ jumătate dintre bărbați își pierd părul din cauza unor afecțiuni genetice precum alopecia androgenetică. De asemenea, mai mult de jumătate dintre femei au de-a face cu probleme genetice de cădere a părului înainte de a împlini 70 de ani. 

Alte cauze ale căderii părului includ afecțiuni precum alopecia areata, infecții ale scalpului sau tricotilomania (smulgerea obsesivă a părului), schimbările hormonale, medicamentele, precum cele folosite în tratarea cancerului, radioterapia, stresul fizic sau emoțional, dar și aranjarea părului în codițe strânse. 

Pierderea părului este un moment neplăcut pentru oricine, iar mulți dintre noi caută soluții care să aibă efect în ameliorarea acestui fenomen. Iată câteva metode pe care le poți folosi pentru a preveni sau a limita căderea părului.

 

Produse dermatocosmetice

O soluție care poate menține sănătatea firului de păr este compusă din produse împotriva căderii părului. Șampoanele, balsamurile și loțiunile din aceste game conțin substanțe special destinate pentru a întări firul de păr și a reactiva etapa de creștere. Acestea ajută la recăpătarea vitalității podoabei capilare și sporesc forța și rezistența acesteia. Includerea unor astfel de produse în rutina ta de îngrijire poate limita pierderea podoabei capilare.

 

Consumul de suplimente alimentare pentru păr

Oamenii de știință au descoperit că vitaminele A, B, C, D, dar și fierul, seleniul și zincul joacă un rol important în procesul de creștere a părului.  Organismul poate beneficia de astfel de substanțe fie prin consumul de alimente bogate în nutrienți, fie prin suplimente alimentare. 

De exemplu, vitamina A este compusă parțial din retinoizi, despre care s-a demonstrat că au efect asupra accelerării creșterii părului. Această vitamină ajută și la producția de sebum, astfel menținând scalpul mai sănătos și ajutându-l să păstreze mai multe fire de păr. Așadar, este recomandat să consumi multe alimente bogate în vitamina A, precum cartofi dulci, ardei sau spanac. 

 

Alimentația

Dieta poate avea un efect asupra căderii părului. O alimentație bogată în antioxidanți poate ajuta în lupta împotriva stresului oxidativ, care contribuie la deteriorarea foliculilor de păr. Căpșunile, afinele, fasolea, spanacul și varza kale reprezintă surse foarte bune de antioxidanți. În schimb, zahărul, grăsimile procesate, conservanții și alcoolul contribuie la apariția stresului oxidativ. 

 

Renunță la fumat

Fumatul poate contribui la îmbătrânirea prematură a celulelor firelor de păr. Acest factor afectează foliculii de păr și îi face mult mai fragili și predispuși la deteriorare. Cere sfatul medicului pentru a găsi împreună o soluție potrivită de a renunța la fumat. 

 

Îngrijirea corespunzătoare a părului

Spălarea zilnică poate oferi protecție împotriva căderii părului, menținând scalpul sănătos și curat. Secretul este să folosești un șampon delicat, deoarece formulele mai agresive pot cauza uscarea și ruperea părului.  Dacă te confrunți cu astfel de probleme, un șampon împotriva căderii părului ar putea fi de ajutor în limitarea sau prevenirea acestui fenomen.

De asemenea, încearcă să eviți codițele strânse care pun presiune pe rădăcină și pot duce la pierderea excesivă a firelor de păr. Pentru a evita iritarea scalpului, optează pentru uscarea naturală și evită folosirea ondulatorului sau a plăcii, deoarece și acestea pot duce la deteriorarea sau ruperea firului de păr. 

Căderea părului poate avea cauze diverse, așa că poate afecta pe oricine. Deși nu există un tratament universal care să oprească definitiv acest fenomen, poți apela cu încredere la produse și rutine de îngrijire care să limiteze și să prevină pierderea părului. De asemenea, este recomandat și să ceri sfatul unui medic specialist.

 

Referințe:

1.Marcin, Ashley. “Hair Loss Prevention: 22 Things You Can Do to Stop Your Hair Loss.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/hair-loss-prevention. Published January 28, 2019. Accessed May 19, 2021.

2.Watson, Kathryn. “How to Prevent Hair Loss in Men and Women.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/how-to-prevent-hair-loss. Published August 17, 2018. Accessed August 12, 2021.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii