
Trian Fund Management, pe care au înființat-o Nelson Peltz, Ed Garden și Peter May, în 2005, la New York, a dezvăluit că preia o parte din P&G pentru 3,5 miliarde de dolari, tranzacția vizând scutecele Pampers, în condițiile în care producătorul de bunuri de larg consum încearcă să-și impulsioneze vânzările și șă renunțe la brandurile neprofitabile, scrie Reuters.
Mișcarea face parte din planul P&G de a se concentra tot mai mult pe produsele sale de bază, precum detergentul Tide și aparatele de ras Gillette, după vânzarea a 41 de brand-uri anul trecut, printe care Clairol și CoverGirl, către Coty, pentru 12,5 miliarde de dolari.
Chiar și în aceste condiții, cu o evaluare de 225 de miliarde de dolari, compania cu sediu în Cincinnati rămâne un monstru al industriei FMCG, pe care Trian, care investește în producători de bunuri de larg consum, companii din industrie și companii financiare, va dori să o micșoreze și mai mult.
Cele mai bune rezultate ale P&G le obține divizia medicală, care produce Oral-B. Divizia medicală și cea de beauty, care include brand-urile Head & Shoulders și Olay, reprezintă 30% din vânzările P&G.