Cautare




, Contributor

Forbes.com

Media şi entertainment |
|

SMURD și Ambulanța, două branduri cu povești care se completează

Lorand_Balint.JPG
Dacă ne uităm la brandurile românești „de stat” putem spune că nu strălucesc și că sunt chiar în mare suferință. Una dintre probleme este numărul mic de profesioniști din marketing care lucrează „la stat” iar una dintre soluțiile pentru a compensa lipsa acestor profesioniști experimentați ar putea fi apelarea la instrumente simple, a căror eficiență a fost dovedită in nenumărate ocazii.

Folosirea arhetipurilor lui Jung in definirea și creionarea personalității unui brand este un astfel de instrument.

Unul dintre cele mai puternice și curate branduri din România este SMURD. Un brand construit zi de zi printr-un produs/serviciu foarte bun și printr-o comunicare la același nivel.

Mergi pe stradă și vorbești cu oamenii și o să constați că, folosind diverse cuvinte, toți spun cam același lucru despre SMURD: acțiune, salvarea vieților, profesionalism, rapiditate, încredere, elicoptere, energie, sunt acolo când ai nevoie, sunt acolo în cele mai grele situații, ți-ai dori să fie ei cei care intervin dacă cumva cazi cu mașina în prăpastie. Oameni gata să-și riște viața pentru a o salva pe a altora.

O personalitate foarte puternică, foarte bine conturată și care rezonează puternic cu oamenii pentru că, intenționat sau nu, corespunde unuia dintre caracterele universale ușor recognoscibile: THE HERO (Eroul).

Nu același lucru se poate spune însă despre Ambulanță. Vorbind cu oamenii constați că toți au ceva de zis dar este destul de greu să le grupezi în altceva decât: când îți este rău e bine să ai pe cineva care să vină să vadă ce și cum, mai bine să nu ai nevoie de ei, în ultima vreme parcă este un pic mai bine, fac și ei ce pot, sunt prost plătiți, în țară este tragedie, sirene zgomotoase pe străzile orașului… Și de foarte multe ori sfârșești în comparații deloc măgulitoare cu SMURD-ul. Mulți oameni măsoara Ambulanța comparativ cu SMURD-ul, ceea ce nu este neapărat OK, ținând cont că cele două sunt totuși servicii diferite.

Atunci, ce compară oamenii? O parte a răspunsului este direct legată de brandurile SMURD, respectiv Ambulanță – și mai precis personalitatea celor două. Și aici Ambulanța pierde pentru că nu a reușit să clarifice oamenilor (și cred că nici ei însăși) ce și cum vrea aceasta să fie.

Tentația de a fi și ea un SMURD (un Erou la fel de capabil ca și acesta) pare a fi mare pentru că, nu-i așa, cei de la SMURD sunt priviți foarte bine. Totuși s-ar putea să nu fie calea cea mai fericită și nu din dorința de a se diferenția de SMURD, ci pornind de la nevoia pe care o satisface serviciul Ambulanță și care este diferită.

Oamenii apelează în covârșitoare majoritate la Ambulanță când au o problemă de sănătate, când au nevoie de un sfat, de o consultație, de o injecție sau un pahar cu apă. Și pentru asta nu este nevoie să intri pe geam sau să spargi ușa. Oamenii nu vor să intre pe ușă un erou, ci un om care să-i ințeleagă, pe care să simtă că se pot baza și căruia să-i pese de ei. Ori acesta este un Caregiver – o persoană a cărui motto este iubește-ți aproapele ca pe tine însuți și care merge la serviciu pentru satisfacția de a putea să-i ajute pe oamenii din jur – de multe ori printr-un simplu gest.

Brandurile puternice spun o poveste. Povestea SMURD-ului este povestea eroului gata oricând de acțiune, să vină să te salveze dintr-o situație foarte gravă.

Povestea Ambulanței ar putea fi aceea a Caregiver-ului gata oricând să te îngrijească având pe buze o vorbă bună, un zâmbet care să inspire încredere. Două povești complementare care se susțin și se completează una pe cealaltă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii