FacebookTwitterLinkedIn

Potrivt datelor prezentat de GfK piața de telefoane mobile și smartphone-uri a crescut cu 23,7% în cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însumând 75 milioane de euro. Autorii studiului sunt de părere că deși telefoanele mobile încă domină piața în termeni de volum, acestea pierd teren de la lună la lună.

În aceste condiții, segmentul aducător de valoare este cel al smartphone-urilor, care a asigurat succesul pieței de telecom cu o prezență în toate clasele de preț importante și un portofoliu larg de dispozitive cu ecran tactil și cameră cu > 5MP. “Segmentul de smartphone-uri a crescut cel mai mult la sfârșitul anului datorită campaniilor de tipul Black Friday și a cumpărăturilor de Crăciun. Anul 2012 a înregistrat un plus de 9% comparativ cu anul anterior”, se mai arată în studiul GfK TEMAX România.

În ceea ce privește tabletele media, aceste au fost starul sectorului IT. Piața de IT a înregistrat, în cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 , o creștere de 11% comparativ cu ultimul trimestru din 2011, ajungând la o valoare de 150 milioane de euro. Și de această dată rezultatele campaniilor Black Friday le-au depășit pe cele ale tradiționalului sezon de Crăciun. Promoțiile cu cel mai mare impact au fost cele pentru tablete, urmate de cele pentru periferice (mauși, tastaturi și camere web) și computere portabile. Anul 2012 a înregistrat o creștere de aproape 4% comparativ cu 2011.

Piața camerelor foto digitale, 49 milioane euro în 2012

Studiul mai arată că valoarea înregistrată pe piața bunurilor de folosință îndelungată din România în cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 a fost cu 10% peste cea din T4 2011, aducând întregul an pe un trend pozitiv marcat de o creștere de 2%. Vânzările din T4 2012 au însumat 503 milioane de euro, aproape o treime din valoarea totală acumulată în 2012 – 1.4 miliarde euro. Performanțe pozitive s-au remarcat în cazul sectoarele foto, telecom, IT și electronice, în timp ce electrocasnicele mici și cele mari au avut de suferit și s-au situat sub anul trecut.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.