Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

SmallBusiness |
|

Small business: cât costă crearea unui spa

Un consultant spa a decis după 6 ani de experienţă că munca pe cont propriu e mai interesantă, chiar dacă asta înseamnă mai mult stres şi mai puţin wellness, în primă fază.
spador-087.jpg

In noiembrie 2012 Oana Manole pleca din grupul Hilton, pentru care deschisese de-a lungul vremii trei spa-uri şi se întorcea în oraşul natal, Braşov, pentru un proiect blocat în prezent din cauza unui incendiu. Povestea „romantică” începe aici, pentru că Oana şi-a luat cea mai bună prietenă, Lavinia, şi au început să caute un loc potrivit pentru un spa. „Am tot acumulat cunoştinţe şi practică în această fascinantă industrie şi vroiam să o aplic într-un loc al meu”, spune ea. L-a găsit  în doar două zile de căutari, dar nu era de închiriat. „Ştiam însă că asta era casa pe care o doream, o clădire Art Nouveau, cu detalii originale din 1909, vizavi de Biserica Neagră. Am intrat, am întrebat şi.. a devenit disponibilă”, povesteşte Oana.

Cele două prietene făcuseră deja o analiză a pieţei şi un studiu al concurenţei şi exista un anumit segment aproape neacoperit: terapii spa propriu-zise, într-un mediu spa, efectuate de kinetoterapeuţi, la un preţ accesibil. În Braşov sunt multe saloane, dar „oamenii care caută acest tip de servicii se împart în două: cei care merg spre echipamente, centre de remodelare, atraşi de preţuri mici la volum mare de terapii şi cei care caută servicii ca în străinătate, adevăraţii consumatori de spa, care pun accent pe detalii”, spune Oana. Această nişă erau practic inexistentă în Braşov, concurenţa fiind eventual doar în Poiana Braşov.

Cele două prietene au luat decizia să deschidă propriul spa pentru a crea un spaţiu dedicat adevăraţilor „connaisseurs” , cu standarde înalte în ceea ce priveşte terapiile spa. Nu în ultimul rând, Oana a vrut un spaţiu demonstrativ pentru firma sa de consultanţă în domeniu. Au ales branduri ca  Sundari, câştigător al premiului The Good Spa 2012, Buddha Bar şi VitaMan, linie australiană pentru bărbaţi, prezentă în toate spa-urile Eforea (Hilton). La Spa d’Or există un Scrub& Polish Bar, un concept nou în România, prin care oaspetele este implicat în crearea propriei terapii.

De la idee la fapt a durat doar două luni foarte intense.  Cele două prietene au investit în jur de 80.000 de euro, parte din economii proprii, parte din împrumuturi. „Am accesat şi o linie de finanţare pentru întreprinderi nou create. Cu aceşti bani am renovat spaţiul, am luat produse, softuri, am investit în training-uri de etichetă spa şi vânzări pentru personal, alte cheltuieli colaterale, cheltuieli legale”.

La spa-ul cu vedere la biserică lucrează patru kinetoterapeuţi. Oana a fost foarte exigentă în cerinţe: „vroiam neapărat doar oameni care să fi absolvit o facultate în domeniu, cu cunoştinţe temeinice şi vorbitori de limba engleză”. Fiecare dintre ei poate performa mai multe terapii, unii au practică internaţională şi experienţa vaselor de croazieră.

„Paris”, conceptul pe  care se bazează spa-ul este un melanj de terapii tehnice, de institut, cu rezultate imediate şi tratamente bazate pe interpretări contemporane ale Ayurveda, străvechea ştiinţă şi tehnică milenară de tratamente medicale alternative, originară din India. Atât produsele Buddhattitude, cât şi Sundari vin din această zonă, fiind create cu uleiuri esenţiale şi extracte de plante rare (loquat, manuka, neem, babassu). Dificultăţile au fost multitudinea de avize şi autorizări foarte costisitoare. „Uneori ai impresia că cineva are ceva cu tine”, spune Oana. În plus, lipsa  susţinerii din partea băncilor. „Dacă în anii trecuţi era o oarecare deschidere către întreprinderile nou înfiinţate, acum ajutorul băncilor este inexistent, astfel încât a trebuit să ne contorizăm foarte precaut finanţele şi să ne gândim de zece ori înainte de a cumpăra un lucru”, povesteşte Oana.

Altă dificultate este găsirea de personal calificat care să posede o bază de cunoştinţe, să fie deschişi şi să aibă răbdare să treacă prin toate trainigurile”. Un spa în adevăratul sens al cuvântului cere angajaţilor să asimileze nu doar cunoştinţe legate de terapii şi produse, ci şi de viziunea spa-ului şi etichetă. „Ne-am propus o abordare White Marketing, transparentă, curată, care să arate şi să explice produsul în termeni reali, fiindcă avem încredere 100% că ceea ce am făcut este bine”, spune Oana.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii