Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Sistemul Coca-Cola România: „Relansarea economiei României este esențială, depindem cu toții de ea – oameni sau companii”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
coca-cola.jpg

Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca-Cola HBC România

Paris Nikolopoulos, Country Manager, Coca-Cola România

Oportunitatea pentru România

Jovan Radosavljevic: Vedem oportunități în ceea ce privește sprijinirea clienților pentru ca aceștia să aibă o redresare mai rapidă, în special cei din sectoarele asupra cărora a existat un impact mare. Conform estimărilor FMI, economia globală va scădea cu 3% în acest an. Desigur, pregătirea strategiei de revenire și urmarea planului va fi în sarcina fiecărei țări în parte. Acest lucru va depinde mult și de realitatea de dinainte de pandemie, de măsurile luate și de modul de acțiune din timpul pandemiei. Business-uri întregi au fost închise, și-au stopat operațiunile pentru o anumită perioadă sau și-au restrâns activitatea. Este o situație fără precedent, o situație cu care se confruntă întreaga lume.

Considerăm că este important să fie sprijinite acele sectoare economice care se află acum sub cea mai mare presiune și care au fost afectate direct de pandemie – HoReCa, magazinele mici, IMM-urile. Cu toții avem nevoie de predictibilitate, de un plan strategic și de buget pentru a sprijini, spre exemplu, segmentele de afaceri cele mai afectate și companiile care exportă. Un plan de a merge mai departe este necesar în această perioadă. Dar este la fel de important să înțelegem că toți putem contribui.

În timp ce guvernul poate sprijini oferind cadrul adecvat, marile companii pot contribui prin a lua măsurile necesare pentru siguranța angajaților, a clienților și a comunității, pentru susținerea unei redresări cât mai rapide posibil. Companiile trebuie să continue să investească în propriile acțiuni legate de sănătate și de siguranță, pentru a-și susține clienții și partenerii, pentru a-și demonstra flexibilitatea în a-i ajuta să se redeschidă, de exemplu pe cei din HoReCa.

Există o mulțime de oportunități de a împărtăși cunoștințele și cele mai bune practici către alte țări, colaborând îndeaproape, ca o singură industrie, pentru a sprijini redresarea economiei, pentru a susține eforturile de educare ale șomerilor, astfel încât aceștia să aibă o tranziție mai ușoară către piața muncii și să contribuie la revenirea economică.

Investiția în potențialul nostru de țară este o oportunitate continuă, motiv pentru care considerăm benefice investițiile în start-up-uri, pentru a susține creativitatea și ideile românilor în noile tehnologii, în sectorul digital. Identificarea de modalități mai sigure și mai eficiente de lucru reprezintă întotdeauna o oportunitate de explorat.

Am fost mereu aproape de comunitățile noastre și în ultimele 8 săptămâni ne-am simțit mai aproape ca niciodată. Această pandemie ne-a afectat pe toți, inclusiv la nivel personal. Sunt oameni care au pierdut pe cineva drag, oameni care și-au pierdut locul de muncă. Vulnerabilitatea și starea de nesiguranță au crescut semnificativ. Izolarea în care a trebuit să trăim, toate măsurile luate pentru a ne proteja reprezintă noua realitate la care trebuia să ne adaptăm.

Doar împreună vom putea depăși această situație. Cu toții am văzut atât de multe exemple de solidaritate și acesta este un motiv în plus pentru a spera că putem transforma acest context. Ar trebui să continuăm pe același drum: să fim responsabili, să ajutăm acolo unde este nevoie. Am văzut multe companii mari și mici care își unesc forțele pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie, sprijinind comunitățile. Și noi, la rândul nostru, am contribuit.

Sistemul Coca-Cola în România a donat către Crucea Roșie Română bani pentru echipamente medicale și băuturi pentru spitale și centre de carantină, în valoare totală de 200.000 de euro. Am susținut inițiativa Auchan și Leroy Merlin pentru a amenaja Unitatea de Suport Medical Bucureștii Noi, alături de colegii noștri voluntari, dar și cu suport logistic pentru transportul a 11 containere și băuturi care vor acoperi nevoile pentru o lună de funcționare, pentru întregul personal medical și pentru pacienți.

Am sprijinit financiar Asociația Zi de Bine, Fundația Mereu Aproape, Serviciul de Ambulanță București-Ilfov și multe altele. Am donat un echipament pentru izolarea acizilor nucleici Spitalului din Timișoara, crescând astfel capacitatea de testare a Covid-19, iar lista continuă.

Am văzut cum micile gesturi fac diferența și cred că toți putem transforma această perioadă plină de provocări într-o oportunitate: să fim mai responsabili, mai solidari, mai agili. Totul depinde doar de noi.

Paris Nikolopoulos, Country Manager, Coca-Cola Romania

Domenii ce trebuie reformate

Paris Nikolopoulos: Pandemia a avut un impact clar asupra tuturor sectoarelor economice, însă unele au fost cu mult mai mult afectate decât altele. Acestea, în special și cu prioritate, ar trebui să fie sprijinite de investiții publice și de măsuri economice dedicate. Este nevoie de planuri solide și de dialog public-privat constant pentru a sprijini relansarea sectoarelor economice precum HoReCa și turismul, dar și a sectoarelor cu impact social major, precum sănătatea, infrastructura și educația.

Trăim în era digitală, dar sistemul nostru educațional se luptă pentru a performa online, iar acesta nu este decât un exemplu. Putem vedea această criză ca o oportunitate de a colabora mai mult la reforma acestor sectoare, pentru a minimiza impactul evenimentelor viitoare majore asupra acestora și pentru a asigura o mai mare rezistență a economiei și o mai mare stabilitate a locurilor de muncă.

Trebuie să adoptăm o abordare mai radicală a inovației și să fim dispuși să schimbăm „status quo”-ul și să ne provocăm să evoluăm, să facem mai mult cu mai puțin. Reformele înseamnă timp și acesta este un motiv în plus pentru care consider că este important să nu pierdem această oportunitate. Cu toții ar trebui să fim deschiși la schimbări, să continuăm să avem un dialog deschis între sectoarele publice și private și să colaborăm pentru a putea vedea schimbări reale și durabile pentru viitor.

Înțelegem, de asemenea, importanța colaborării și a implicării, mai ales în perioade ca acestea. Pe lângă ceea ce Jovan a acoperit deja în ceea ce privește sprijinirea comunității noastre, Fundația Coca-Cola s-a alăturat eforturilor noastre locale și a donat 250.000 USD pentru Crucea Roșie Română, fonduri care vor acoperi protecția celor din prima linie și vor ajuta spitalele să limiteze răspândirea virusului. Am fost pe deplin implicați și vom continua să fim implicați, explorând noi modalități prin care ne putem sprijini oamenii, comunitățile, rețeaua de parteneri, în special clienții din sectoarele afectate, cum ar fi HoReCa, de exemplu, deoarece credem cu tărie că este nevoie să rămânem împreună pentru a merge mai departe, pentru a depăși această situație.

Măsuri urgente pentru relansare

Jovan Radosavljevic: Cu siguranță niciodată nu a fost atât de important să acționăm cu responsabilitate și să rămânem solidari: deciziile pe care oamenii, companiile și guvernele le iau astăzi vor modela modul în care lumea va arăta în viitor.

Cu toții simțim nevoia de acțiuni rapide, decisive, responsabile și trebuie să luăm în considerare și consecințele pe termen lung ale deciziilor pe care le luăm astăzi.

Relansarea economiei României este esențială, depindem cu toții de ea – oameni sau companii. Revenirea economiei depinde în mare măsură de investițiile publice în domenii cheie: sectorul sănătății, infrastructura, serviciile publice, digitalizarea, care sunt, cu siguranță, priorități.

Sistemul de sănătate trebuie să fie mai puternic, deoarece această situație nu va fi ultima cu care ne vom confrunta. Infrastructura, despre care am vorbit mult chiar și înainte de izbucnirea pandemiei – este probabil cea mai importantă, astfel încât România să aibă șansa de a prelua o parte din producția care se desfășoară pe alte continente, dar și pentru ca această țară să-și consolideze rolul în UE.

În plus, un sector agricol mai eficient ar ajuta pe viitor România să nu fie atât de afectată de potențialele perturbări ale lanțului de aprovizionare. Există o nevoie clară de a investi în educație și de a sprijini HoReca, turismul și alte zone extrem de afectate de pandemie. Este nevoie de un efort colectiv, responsabilitate și solidaritate.

 Revenirea domeniului

Paris Nikolopoulos: Trebuie să fim realiști și să recunoaștem faptul că revenirea la o stare de normalitate, care va fi o realitate diferită de cea anterioară pandemiei, nu se va întâmpla instantaneu, ci pe etape. Am observat schimbări în comportamentul consumatorilor și este de așteptat ca această tendință să continue, cel puțin pentru un timp.

Avem încredere deplină în planurile noastre de continuitate a afacerii, lucrăm îndeaproape și comunicăm în mod transparent cu toți furnizorii și clienții noștri, astfel încât să continue să funcționeze, să producă și să distribuie fără întreruperi produsele pe care consumatorii le doresc și de care au nevoie. Am reușit să facem acest lucru în timpul pandemiei și suntem foarte mândri de echipa noastră, ale cărei eforturi ne-au permis acest lucru.

Asigurarea disponibilității produselor noastre pe raft și colaborarea continuă cu toți partenerii noștri vor fi esențiale pentru punerea în aplicare a planului de afaceri și pentru asigurarea continuității operațiunilor. Dar, în același timp, așa cum a menționat Jovan anterior, există o oportunitate în fiecare criză și ar trebui să o folosim pentru a ne adapta și pivota pe măsură ce mergem spre un nou normal. Viitorul vine mult mai repede decât am anticipat, iar această criză este, de asemenea, un accelerator al tendințelor identificate, fie că vorbim despre lucru la distanță, e-commerce sau despre optimizarea resurselor.

Este important să înțelegem noua realitate și să explorăm toate aceste noi tendințe pentru a rămâne relevanți pentru consumatorii noștri. Flexibilitatea, agilitatea și responsabilitatea pe care le vom demonstra și deciziile pe care le vom lua în perioada următoare vor determina modul în care afacerea noastră va performa.

Așa cum am menționat la început, în tot acest proces de evoluție, a fi realist este extrem de important. Cu toții sperăm la cele mai bune scenarii, dar cred că este important să ne planificăm un plan de acțiune luând în considerare ceea ce este mai rău și să ajustăm planurile pe parcurs. Trebuie să evaluăm calm situația, să luăm în considerare cât mai multe scenarii și măsurile adecvate pentru fiecare dintre ele. Mulți oameni depind de asta acum mai mult ca oricând, este nevoie de colaborare și solidaritate.

În ceea ce privește Coca-Cola, privind către istoria noastră de 130 de ani și bazându-ne pe punctele noastre forte ca sistem, ne așteptăm să ieșim din această situație mai înțelepți și mai puternici, păstrând toate lucrurile bune care au reieșit din acest context: învățăm, ne adaptăm, avem o echipă minunată de oameni și, în ciuda distanței fizice, nu ne-am simțit niciodată mai aproape și mai conectați, având cu toții un scop real: să revigorăm în continuare lumea și să facem diferența.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii