Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Singur în CLAsă – primul Test cu Mercedes-Benz CLA

Test - Mercedes-Benz CLA 250 4MATIC
Am condus noul Mercedes-Benz CLA, al treilea model compact de nouă generație al mărcii. El este un element foarte important în strategia de dezvoltare a gamei Mercedes-Benz pentru următorii șapte ani. Explic de ce în cele ce urmează.

Mercedes-Benz și-a exprimat foarte clar intențiile. Pus în umbră de rivalii germani în ultimii ani, colosul din Stuttgart nu are decât o singură dorință. Aceea de a deveni cel mai bine-vândut constructor premium de autoturisme din Lume. Deadline-ul este 2020 iar ofensiva a început deja. Fără o extindere inteligentă a gamei de modele însă, războiul nici nu ar fi început pentru Mercedes-Benz. Putem considera chiar că acest plan de creștere ambițios este ultima șansă pentru ca Mercedes-Benz să depășească în mod clar Audi și BMW. Singurul loc în care Daimler se putea extinde cu Mercedes-Benz era clasa compactă unde în trecut a dat greș cu Clasele A și B. Timpul s-a scurs și pentru marcă a rămas de abordat doar strategia "one shot, one opportunity".

A fost creată astfel o nouă platformă compactă, cu tracțiune față și o nouă filozofie de design. Clasa B a fost lansată prima pe această soluție tehnică, monovolumul compact Mercedes-Benz. A urmat apoi "bomba de succes" Clasa A ce momentan are peste 100.000 de comenzi în toată lumea. Al treilea model lansat pe platforma compactă este acest CLA, fratele mai mic al lui CLS, inventatorul conceptului de coupe cu patru uși. CLA devine prima mașină compactă cu design de coupe cu patru uși și acum este singur pe piață. Va fi concurat de A3 Sedan pe care îl vedem pe 27 martie în primele poze oficiale dar ca formă și concept el inventează un segment și va fi mult timp singur în clasa sa.

Cu ajutorul lui CLA și a unui viitor SUV compact GLA (se lansează la Shanghai) și a unui CLA Shooting Brake (vezi CLS Shooting Brake), Mercedes-Benz speră să ajungă să vândă 400.000 de mașini compacte într-un an complet de vânzări. Această cifră îi va permite să-și atingă scopul de a deveni numărul unu mondial între constructorii premium. Ofensiva sa va declanșa alarma la Audi și BMW deci ne așteaptă niște ani foarte interesanți și plăcuți…

CLA este menit să atragă clientela tânără în lumea Mercedes-Benz. Este o clientelă mai "dinamică" decât cea atrasă deja de Clasa A. America este marele pariu pentru CLA, de acolo el trebuie să atragă mulți clienți tineri care nu își permit să cheltuiască 70.000 de dolari pe un Clasa E, de exemplu. Același lucru este valabil și pentru Europa unde întrebarea ce încă gravitează asupra produsului este dacă nu cumva el va canibaliza vânzările de Clasa C. NU, pentru că viitorul C se lansează la anul, va fi mai mare, echipat mai bine și mai luxos și va fi simțitor mai scump. CLA are prețuri în România ce încep de la puțin peste 30.000 de euro cu TVA inclus iar o versiune de top precum cea din testul nostru de aici are un preț de pornire de 40.300. Cu mențiunea că acest preț este vlabil pentru versiunea cu tracțiune față, 4MATIC va fi disponibil de-abia peste câteva luni. 

La acest link puteți vedea galeria foto completă a testului cu CLA 250 4MATIC.

Echipat complet, un CLA 250 (dotat standard cu transmisia automată 7G-DCT) de 211 CP ajunge la aproximativ 55.000 de euro. Pentru o mașină unică în lume din punct de vedere al conceptului, dimensiunilor și formei și proaspăt câștigătoare al celui mai presitgios premiu de design german Red Dot, prețul este corect. Nu uitați, acesta este un Mercedes-Benz, este normal să aibă un preț premium.

Versiunea 250 este echipată cu un motor pe benzină, turbo, cu 211 CP și 350 Nm. Transmisia 7G-DCT cu dublu-ambreiaj și șapte trepte împreună cu suspensiile Comfort (puteți alege fără costu suplimentar o suspensie mai confortabilă sau mai sportivă) fac CLA-ul o mașină foarte confortabilă dar care nu uită cum arată și deci se comportă destul de dinamic pe viraje. Suspensiile independente față-spate au un layout puțin modificat pentru spate iar direcția asistată-electric Direct Steer este standard pe toate modelele indiferent de configurația de suspensie. Dacă însă optați pentru suspensia Sport, veți avea parte de o ținută de drum mai rigidă, sport și care va elimina destul de mult din ruliu versiunii Cmnfort. Lucru sesizabil doar pe viraje, desigur.

CLA vine echipat în standard cu dotările unui pachet opțional pe A, pachetul Style ce este dotat cu scaunele sport, cu tetiere integrate în designul scaunului. Acestea sunt mai rigide decât par deci clientela tânărăr ce caută o mașină foarte dinamică le vor iubi împreună cu suspensia Sport. Ceilalți trebuie să-și comande suspensia Comfort. CLA 250 4MATIC va fi disponibil în România peste câteva luni și este primul model compact non-SUV din istoria Mercedes-Benz ce este echipat cu tracțiune integrală. El va îmbunătăți timpul de 6.7 secunde necesar versiunii 250 să accelereze de la 0 la 100 km/h doar cu tracțiune față.

La plecările în forță de pe loc, 250 4MATIC nu pierde deloc aderența. Sistemul transmite 100% din cuplu în față și dacă este nevoie până la maxim 50% spre spate. Dinamic, mașina are un comportament neutru dacă negociezi virajele corect. Altfel, versiunea cu tracțiune față va subvira ușor dar foarte controlabil la limită, iar cea cu tracțiune integrală va subvira și apoi va supravira dacă vitezele sunt prea mari. Ignorând electronica ce își face treaba foarte eficient și rapid, tracțiunea integrală nu se justifică pentru că CLA este o mașină foarte bine echilibrată și deci sigură. Doar dacă aveți nevoie de tracțiune suplimentară într-o climă dificilă va merita să cheltuiți mai mult pe 4MATIC.

Motorul turbo este silențios dar sună foarte bine peste 4.000 rpm. Cutia schimbă lin și foarte rapid pentru un Mercedes-Benz dar în modul sport are momente de indecizie dacă să schimbe o treaptă superioară sau să o mai păstreze pe cea curentă. La fel se comportă și la kick-down dacă șoferul se răzgândește și ia piciorul din accelerație rapid.

Ca produs compact, CLA este una din cele mai bune mașini din Lume și chiar dacă nu este la fel de confortabil precum un Clasa C este mai bun decât unul din punct de vedere dinamic. Chiar dacă are tracțiune față în loc de propulsie. Momentan este cel mai bun produs compact Mercedes-Benz pentru că arată fantastic și se conduce foarte plăcut și ușor. Este mai mic la nivelul capului pe bancheta din spate decât A și mai ales B dar portbagajul său de 470 de litri este mai mult decât satisfăcător. Are toate șansele să se vândă excepțional peste tot în lume și chiar și în România.

Fast facts CLA 250

Motor: 1.991 cmc, 211 CP, 350 Nm. Cutie: Automată, 7G-DCT, șapte trepte. Performanțe: 0-100 km/h 6.7 sec, 240 km/h, consum mediu 6.1 l/100 km. Preț de pornire: 40.300 euro cu TVA.

Aplauze pentru: design exterior și interior, nivel dotări standard, motor, ținută de drum.

Poate data viitoare: un mod "Comfort" de suspensie mai confortabil decât cel actual.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii