Izolarea impusă pe perioada pandemiei de coronavirus i-a determinat pe locuitorii din Singapore să aleagă serviciile de livrare de mâncare. Acest lucru a scos la lumină problema gravă a țării care se luptă cu deșeurile, în timp ce dorește impunerea de reguli pentru folosirea plasticului la împachetarea hranei, informează Bloomberg.
Din cauza faptului că locuitorii țării au fost obligați să rămână la domiciliu în perioada 7 aprilie – 1 iunie, informațiile arată că a crescut consumul de hrană împachetată în plastic. Totodată, a crescut și volumul de gunoi produs de fiecare cetățean.
Potrivit unui sondaj dezvoltat de studenții Universității Naționale din Singapore cu 1.100 de respondenți, numărul comenzilor de livrare a crescut cu o cincime pe săptămână, în special la începutul perioadei de izolare când s-a înregistrat o creștere de 73% a meselor livrate. Creșterea livrării de hrană a dus la o creștere a cantității de plastic aruncate, fiind adunate 1.334 tone de furculițe, linguri și cutii de plastic, echivalentul a 92 de autobuze supra etajate.
Datele de la Agenția Națională de Mediu au arătat că cifrele referitoare la cantitatea de deșeuri zilnice colectate din spațiile comerciale și din blocurile de locuințe au fost cu 3% mai mari în perioada de izolare.
Aproximativ 83 de state au interzis retailerilor să furnizeze mâncarea în pungi de plastic de la mijlocul anului 2018, în timp ce două treimi din totalul de 192 de țări incluse în sondaj au adoptat o formă de legislație pentru reglementarea folosirii ambalajelor de plastic, arată un raport al Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare.