Grupul Lactalis trebuie să cesioneze marca de unt La Dorna, ca urmare a angajamentelor pe care şi le-a asumat anul trecut, la momentul preluării companiilor Covalact şi Lactate Harghita, tranzacție semnată în a doua parte a lunii decembrie 2016. Tranzacția a dus la ascensiunea unui nou lider pe piața lactatelor din România, Lactalis depășind Danone.
În urma analizării tranzacţiei prin care Lactalis urma să preia Covalact şi Lactate Harghita, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea putea conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului.
Consiliul Concurenței: Lactalis poate prelua Covalact, dacă cesionează marca de unt „La Dorna”, pentru o anumită perioadă
Astfel, Lactalis şi-a luat angajamentul de a licenţia marca de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către o altă companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis.
De asemenea, compania trebuie să schimbe marca („re-branding”), astfel încât la expirarea perioadei de licenţă aceasta să comercializeze untul sub altă denumire.
Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna” se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea acesteia, pentru o perioadă de timp suficientă ca Simultan să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă.
Liderul autoritar: Covalact a fost preluat de Lactalis, aflat la a treia a achiziție pe piața românească
Grupul Lactalis a încheiat, la finele lunii trecute, un Contract de Licenţă de Marcă cu compania Simultan.
În urma analizei efectuate, Consiliul Concurenţei a considerat că Simultan are experienţa necesară în vederea preluării licenţei untului „La Dorna”, îndeplinind condiţiile prevăzute în angajamente.
Tranzacţia prin care Grupul Lactialis a preluat Covalact şi Lactate Harghita a fost autorizată de Autoritatea de Concurenţă în iulie 2017.
Simultan a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 137,7 milioane de lei, cu 5% mai mică decât în anul anterior, iar profitul i-a scăzut cu 65,5%, până la 5,3 milioane de lei.