Cautare




, Contributor

Specialist în comunicare și marketing. Analizează universul consumatorilor pornind de la insight-uri din studii sociologice, psihologice și antropologice.

Lifestyle |
|

Simplifying

Cum nu mă pricep la astrologie și nici cine știe ce la „feșăn“ , sunt foarte atentă la modele sociale aka trenduri de lifestyle.
Olivia Petre_new febr 2018_tanned

Se vorbește mult despre AI, data-ism, sharing, self-discovery și (cel mai periculos, după mine) despre gender fluid. Însă dacă ar fi să aleg un singur trend pe care să pariez în 2019, aș spune că vom auzi și ne vom duce tot mai mult către…Simplifying. To be off-line is the new on-line. Photograph less, live more.

E simplu, we want to simplify. Cum comunicăm, cum cumpărăm, ce mâncăm, cât muncim, cât ne machiem, de pe ce citim, cu ce ne îmbrăcăm, unde călătorim, de ce trăim. Back to basics sau nevoia de a simplifica e poate cel mai important macro-trend al anului de graţie 2019, care transcende multe domenii și se regăsește pe undeva în ADN-ul a numeroase tendinţe aka as veganism, no make up, hyggee, vinyl, learn to unlearn, homeschooling, fotografie pe film etc.  

Probabil ni s-a aplecat de la atâta consumerism și hiperconectare și vom începe să ne deconstruim stilul de viaţă către mai simplu și mai apropiat de natură (măcar simbolic), ca o strategie de regăsire a autenticităţii din noi și din tot ceea ce ne înconjoară. Atât cât a mai rămas… o vrem înapoi! Pentru că, deși informaţia se dublează la fiecare șase luni, sistemele noastre de operare sunt aceleași de câteva mii de ani, la fel ca și nevoile noastre de bază.

Unul dintre motoarele acestui trend e și maturizarea relaţiei noastre cu social media. La 15 ani după crearea primului cont public de Facebok (2004), am ieșit, în sfârșit, din luna de miere. Ne e dor de spaţiile de reflecţie și începem să le recreăm, ca pe niște bule de oxigen în noul nostru univers digitalizat. Începem să ne redefinim identitatea și prezenţa virtuală, tot mai conștienţi de efectele secundare ale consumului de virtual pe inima goală. A nu posta devine un nou tip de post, bine de ţinut de-a lungul anului, indiferent de religie, iar petrecerile cu #noselfies policy devin un nou trend în high society. 

Poate că noi, ca societate, nu suntem încă acolo, dar o schimbare de direcţie începe să se simtă. Chiar dacă mai mult de jumătate din populaţia urbană a României are un smartphone, iar verificatul telefonului e un reflex pe care îl exersăm și de 80 de ori pe zi, începem să filtrăm mai mult conţinutul și persoanele. Să fim mai atenţi ce și de ce facem în cele 5-8 ore/ zi în care trăim on-line. Să înţelegem că adicţia, depresia, anxietatea, alienarea, creșterea ratei divorţurilor, narcisismul și mulţi alţi demoni cu cont de Insta chiar pot fi la un click distanţă. Tot mai mulţi trend-setteri pledează pentru doze sănătoase de off-line și pentru deconectare ca adevăratul lux. Și, poate sunt eu prea optimistă, dar îndrăznesc să cred că, în ritmul ăsta, vom începe să mergem la întâlniri la care primul gest după așezarea la masă NU va mai fi scoaterea telefonului mobil. Looking forward to live that day!

Între timp, e de așteptat că:

vom cumpăra tot mai simplu, on-line și prin aplicaţii mobile

vom căuta tot mai mult interacţiunea directă

vom munci tot mai puţin, mai divers și de la distanţa

vom mânca tot mai conștient și mai simplu

vom căuta tot mai mult materiale naturale, în toate domeniile

vom aprecia tot mai mult lucrurile artizanale

Dar simplitatea nu înseamnă lipsa evoluţiei. Nu cred că ne vom întoarce în peșteri… doar sper că, atunci când vom călători în spaţiu, nu vom uita să vorbim unii cu alţii.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii