Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor, with a focus on covering important IT& C and Energy news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @georgiana1costea or drop me an email at georgiana.costea@forbes.ro

Reinventarea României |
|

Simona Petre (Telekom Romania), Mihaela Ioniță (Lidl România) și Radu Miloș (Elysian Software), despre noile tendințe din industria HR

În timpul pandemiei, marii angajatori și-au îndreptat eforturile spre adoptarea unor măsuri eficiente de well being și spre crearea unei culturi organizaționale de succes.    
Businessman,Touching,Modern,Virtual,Interface,Hr,Network,Connection,,Data,Mining

În ultimul an, marcat de pandemia de coronavirus, companiile au dezvoltat soluții eficiente pentru crearea unei culturi organizaționale de succes, plasând angajatul în centrul tuturor eforturilor. Pentru Telekom Romania, una dintre cele mai importante priorități a fost reprezentată de formarea unor mecanisme eficiente în regimul de lucru de tip remote: “O primă tendință pe care am observat-o este acest efort pe care îl facem ca și organizații, pentru a implementa și căuta cele mai bune metode de a lucra de acasă, dar și de a lucra cât mai safe la birou, la magazin, sau cu clienții, fiecare cu specificul pe care îl are“, declară Simona Petre, HR Business Partner Telekom Romania. Iar work from home este, poate, cel mai răspândit fenomen în rândul companiilor. Radu Miloș, Cofondator şi CTO Elysian Software, lansează o perspectivă pozitivă asupra noului normal, deși a reprezentat o provocare:  “Anul 2021 este o continuare a 2020. Este anul în care, dintr-o dată, ne-am transformat apartamentele, grădinile, camerele de hotel în birouri. Și asta vine cu lucruri bune din punct de vedere al eficienței, pentru că nu mai pierdem ore pe transport; putem să ne focusăm pe muncă și pe alte activități”, punctează el. Însă nu toate companiile au reușit să implementeze acest regim, dată fiind natura și specificul lor. Lidl România se află pe această listă -pentru angajați a fost imposibil să își transforme apartamentul într-un spațiu de lucru: “Peste 8.000 dintre colegii mei își desfășoară activitatea în prima linie, în cele peste 290 de magazine și depozite din toată țara. Într-adevăr avem și echipe care lucrează de acasă și, da, anul trecut a deschis multe ferestre și cred că a dărâmat multe bariere despre cum se fac lucrurile sau cum niciodată nu se pot face lucrurile“, explică Mihaela Ioniță, Director Național de Resurse Umane Lidl România. 

Date fiind aceste schimbări, marii angajatori și-au concentrat atenția pe sănătatea și siguranța echipei. Drept urmare, cultura organizațională este conturată în jurul angajatului, abordând aspecte de well-being și de educație continuă, pentru a trece cu bine peste o perioadă de incertitudine. “Aș vrea să menționez cât de vitale sunt trainingurile, în primul rând pentru dezvoltarea personală, pentru împlinire: când înveți lucruri noi te simți mai bine, simți că ai progresat. Deci, trainingurile sunt clar unul dintre lucrurile care ajută la sănătate mentală, îți antrenează mintea, te menține agil, te menține în formă“, prezintă Radu Miloș. Dar ce înseamnă o cultură organizațională de succes? Simona Petre explică: “Pentru o cultură bună, fiecare își știe contribuția. Știe cum participă, prin activitatea pe care o face, la produsul sau la ceea ce face firma și care este bucățica lui din întreaga firmă. Mă gândesc la generațiile de acum și cele care intră pe piața muncii, care își doresc încă ceva, adică <fac parte din ceva mai mare decât mine, vreau să știu cum contribui la binele comunității, vreau să știu cum contribui, prin activitatea pe care o face firma mea, și mă interesează acest scop>”. Complementar, o cultură organizațională sănătoasă este bazată pe valori și principii de leadership, idee susținută și de Mihaela Ioniță: “Cultura organizațională este firul roșu care ne ține la un loc și ne va duce și mai departe. Și aici vorbesc despre o cultură organizațională bazată pe valori și pe principii de leadership. Cred că magia este atunci când valorile cu care venim de acasă se suprapun cu valorile pe care le propovăduim la locul de muncă”.

După cum spuneam, ne aflăm într-un context în care cuvântul cheie este “incertitudinea”. Marii angajatori adoptă soluții de well being pentru echipele lor, de la formulare privind starea de bine demarate de Lidl România, până la programe destinate zonei de sănătate, atât a corpului, cât și mintală, lansate de Telekom Romania. Elysian Software, de asemenea, a încurajat angajații să desfășoare cât mai multe activități în aer liber, de relaxare, pentru a delimita spațiul de lucru de cel personal.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii