Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor, with a focus on covering important IT& C and Energy news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @georgiana1costea or drop me an email at georgiana.costea@forbes.ro

Reinventarea României |
|

Simona Petre, HR Business Partner Telekom Romania: “Viziunea corectă este cea adaptată la contextul intern și extern”

În ultimul an, marcat de pandemie, am remarcat noi tendințe și schimbări profunde în toate sectoarele de activitate din România. Partea de Human Resources a fost, la rândul ei, afectată de “noul normal”, însă Telekom Romania a conturat soluții eficiente pentru angajații și clienții săi.  
Simona Petre_Telekom Romania

Pe baza unei experiențe de peste 18 ani, dobândită în roluri de management și în inițiative individuale, Simona Petre remarcă cele mai importante tendințe din sectorul de HR, la un an de la debutul pandemiei de coronavirus în România.

Tendințele s-au conturat de anul trecut, însă ele continuă și anul acesta”, declară Simona Petre, HR Business Partner Telekom Romania. Se observă trei direcții, trei noi fenomene în această industrie, iar prima dintre ele este legată, bineînțeles, de conceptul de work from home. “O primă tendință pe care am observat-o sunt aceste eforturi pe care le facem ca și organizații, pentru a implementa și căuta cele mai bune metode de a lucra de acasă, dar și de a lucra cât mai safe la birou, la magazin, sau cu clienții, fiecare cu specificul pe care îl are“, explică ea.

Sectorul de HR nu a stat în loc: mii de persoane au aplicat la locuri de muncă, pe măsură ce marii angajatori au deschis procesele de recrutare. Drept urmare, Simona Petre enunță o a doua tendință, conturată în noul context: “O altă tendință pe care am observat-o este în zona de recrutare. Odată cu această muncă de acasă, angajatorii au acces la candidați talentați din locuri mai puțin obișnuite“. Întrucât fenomenul remote a luat amploare în ultimul an, marile companii au lărgit orizontul angajărilor spre diferite zone teritoriale, neexploatate până la debutul pandemiei. Schimbările din zona de recrutare, însă, nu au vizat doar extinderi geografice. Pe măsură ce procesul de digitalizare devine un concept cheie în interiorul oricărei organizații, angajatorii își îndreaptă atenția spre abilități diferite, spre calități ce țin de inteligență emoțională și leadership.

La rândul lor, candidații au devenit mai selectivi, spune Simona Petre, întrucât ei “sunt interesați de ceea ce fac angajatorii pe piață, dar și de ce au făcut în timpul pandemiei, cum au avut grijă de oamenii lor”.

O a treia tendință, potrivit Simonei Petre, este “remodelarea pieței muncii“. Conceptul cuprinde o combinație armonioasă între cultura muncii de tip remote și cea a colaborării, întrucât angajații simt nevoia de a ieși din rutina ultimului an pandemic și de a se întoarce la birou, pentru a interacționa. Aceste aspecte ar putea fi incluse într-o idee mai largă, de cultură organizațională. Care este, însă, cea mai bună metodă de a contura o cultură organizațională de succes? “Pentru o cultură bună, fiecare își știe contribuția. Știe cum participă, prin activitatea pe care o face, la produsul sau la ceea ce face firma și care este bucățica lui din întreaga firmă. Mă gândesc la generațiile de acum și cele care intră pe piața muncii, care își doresc încă ceva, adică <fac parte din ceva mai mare decât mine, vreau să știu cum contribui la binele comunității, vreau să știu cum contribui, prin activitatea pe care o face firma mea, și mă interesează acest scop>”, explică Simona Petre. Complementar, deși au nevoie să își cunoască rolul, angajații trebuie să împărtășească viziunea companiei. “Viziunea corectă este cea adaptată la contextul intern și extern“, adaugă ea.

De-a lungul ultimului an, Telekom Romania a setat ca principală prioritate siguranța angajaților, conturând un program destinat părții de well-being. “Programul pe care l-am gândit este un program de co-creation. Da, suntem o parte din HR care îl susținem, însă este rezultatul contribuției colegilor din organizație“, mai spune Simona, completând cu cele cinci părți ale inițiativei: healthy body, healthy mind, healthy community, healthy learning și healthy leadership.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii