FacebookTwitterLinkedIn

„Anul trecut am înregistrat un avans cu 10% al business-ului Sika în România, ajungând la o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro. În 2011 am raportat, de asemenea, o creştere cu 17%, la 18 milioane de euro”, a declarat Ileana Nicolae, Director General Sika România.

Această creştere a fost influenţată cu precădere de majorarea vânzărilor în retail, de specializarea continuă a consultanţilor tehnici, dar şi de concentrarea pe proiecte relevante. Creşterea notorietăţii brandului şi activitatea desfăşurată în Republica Moldova au avut, de asemenea, un impact pozitiv. 

Potrivit estimărilor Directorului General, şi în acest an afacerile companiei ar putea creşte cu 5%, la 21 de milioane de euro, în condiţiile unei stabilităţi economice la nivel naţional.

„Ca şi în 2012, şi anul acesta, măsurile interne vor avea un impact în dezvoltarea business-ului. Astfel, strategia de vânzări, atenţia sporită spre identificarea nevoilor locale, creşterea calităţii serviciilor noastre şi sistemele inovatoare pe care le distribuim, vor contribui la această creştere. O influenţă pozitivă vor avea şi deschiderea către noi pieţe şi expertiza echipei noastre”, a mai afirmat Ileana Nicolae.

Creştere uşoară a pieţei de profil

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei locale de materiale chimice pentru construcţii în 2012, estimările Sika arată că aceasta a înregistrat un avans uşor, de doar 2%. Astfel, dacă în 2011 valoarea atinsă a fost de aproximativ 900 de milioane de euro, anul trecut s-a ajuns la circa 920 de milioane de euro.

„Chiar dacă trendul a fost unul pozitiv până la jumătatea anului, disputele şi tensiunile politice au avut un impact negativ în dezvoltarea pieţei. Cu toate acestea, investiţiile în infrastructură, în reabilitările staţiilor de epurare şi cele din domeniul energiei, cât şi lucrările de reparaţii şi renovări, au susţinut dezvoltarea pieţei chiar şi în acest context”, a mai adăugat Ileana Nicolae.

În ceea ce priveşte previziunile pentru anul în curs, reprezentanta Sika România se aşteaptă la o stagnare a pieţei de materiale chimice de construcţii.

“Un reviriment în construcţii poate fi posibil dacă băncile decid să relaxeze sistemele de creditare şi, în acelaşi timp, investitorii străini vor fi  din nou încurajaţi să investească în România – toate acestea într-un context politic şi economic stabil. În acest moment, segmentul de retail este însă singurul pentru care estimăm creşteri uşoare”, a subliniat Ileana Nicolae.

Vânzările Sika în retail, în creştere

În ceea ce priveşte evoluţia segmentelor de business în 2012, reprezentantul companiei a subliniat că sistemele destinate reparaţiilor, consolidărilor şi protecţiilor vor câştiga, în continuare, o pondere sporită în business-ul Sika România, în condiţiile în care segmentul de renovări continuă să fie dominant în piaţa de construcţii. Astfel, anul trecut vânzările de produse Sika destinate lanţurilor de retail au crescut semnificativ, ajungând la 25% din business-ul companiei, faţă de 20% în 2011.

O pondere importantă din business a fost realizată şi de vânzările de aditivi pentru betoane, produse realizate în cadrul fabricii din Braşov, dar şi de sistemele de membrane pentru acoperişuri, cât şi soluţiile pentru pardoselile industriale şi cele pentru impermeabilizări.

În ceea ce priveşte atitudinea consumatorilor finali, Ileana Nicolae a afirmat că, treptat, se observă o înclinare către produsele de calitate ridicată, deoarece acestea asigură o durată de viaţă mai lungă a lucrării. Pe de altă parte, în zona profesioniştilor din domeniu, deschiderea este tot mai largă din prisma receptivităţii la tehnologii noi.

„Dincolo de creşterea business-ului, anul 2012 a însemnat pentru noi şi implicarea în proiecte de mare anvergură, printre care se numără renovarea clădirii Primăriei Capitalei, Coridor 4 Nădlac – Pecica, Universitatea din Craiova, Uzinele Ford, Pirelli şi Continental, alături de multe altele. În plus, în acest moment suntem implicaţi în lucrări de reabilitare a Hotelurilor de la Herculane şi Covasna, construirea Autostrăzii Transilvania şi a staţiilor de epurare din Cluj şi Alba Iulia”, a încheiat Ileana Nicolae.

Sika AG – avans de 5,8% al vânzărilor

Sika a înregistrat în 2012 o creştere a vânzărilor nete şi la nivel de grup, cu 5,8%, ajungând astfel la un nivel al business-ului de 4,82 miliarde de franci elveţieni (CHF).

Un impact pozitiv în business-ul Sika AG a avut dezvoltarea pieţelor emergente, unde business-ul companiei a crescut anul trecut cu 10,7%. În acest moment, pieţele în curs de dezvoltare reprezintă aproximativ 37% din totalul vânzărilor.

Sika AG, cu sediul în Baar, este o companie elveţiană activă la nivel global, care deserveşte piaţa materialelor chimice speciale pentru construcţii şi industrie. Grupul este lider în tehnologiile de procesare utilizate în domeniul sigilărilor, lipirilor, hidroizolaţiilor, ancorărilor, aditivilor pentru betoane şi pentru mortare, protecţiilor anticorozive, pardoselilor, acoperişurilor şi faţadelor.

În prezent, Sika numără subsidiare în 76 de ţări şi aproximativ 15.300 de angajaţi la nivel global, care asigură o legătură stabilă între clienţi şi companie şi garantează reuşita strategiei de afaceri. Graţie acestei structuri complexe, Sika a generat în 2012 vânzări de 4,82 miliarde CHF.

Sika România, subsidiară a concernului elveţian, a fost înfiinţată în 2002, iar incepând cu luna iunie 2008 a dat în folosinţă fabrica de aditivi de la Braşov – prima unitate de producţie Sika din România. Compania este structurată în două divizii – Divizia de Construcţii şi Divizia Industrie – şi furnizează pe piaţa locală materiale chimice de construcţii (produse pentru sigilări, lipiri, ranforsări, reparaţii, hidroizolaţii şi protecţii).