Cautare




, Contributor

Forbes.com

Social media |
|

Siemens Race 3.0 sau cât de bine a prins această competiție în România

dan_santimbreanu.jpg
Siemens Race a fost o idee de campanie dezvoltată local în România, dar care a devenit deja un exemplu de best practice.   Totul a pornit de la nevoia de a arăta că brandul Siemens înseamnă mai mult decât electrocasnice şi din dorinţa de a asocia brandul cu soluţii verzi şi tehnologii inovatoare în diverse industrii.   Răspunsul la această nevoie a fost Siemens Race, o competiţie în 2 lumi paralele: offline şi online, susține Dan Sântimbreanu, Head of Corporate Communications Siemens România.   Ce va urma? Siemens Race 3.0 trece granița! Detalii într-un interviu acordat Forbes România.

Forbes România: Care este mecanismul acestei competiţii?

Dan Sântimbreanu: În offline, echipele de bloggeri s-au întrecut prin ţară în încercarea de a găsi soluţiile de dezvoltare durabilă implementate de Siemens. A doua competiţie a fost cea a comunităţilor online care şi-au susţinut în timp real bloggerii preferaţi prin răspunsuri la teste şi quizz-uri, răspunsuri care le permiteau acestora să meargă mai departe. Rezultatul a fost că multă lume a început să citească, să se documenteze asupra activităţilor Siemens şi să împărtăşească poveşti extraordinare care altfel ar fi putut rămâne în anonimat.

Ideea Siemens Race a prins foarte mult la nivel local şi a fost apreciată şi la nivel internaţional, campania primind în 2012, 5 premii din care 3 internaţionale: “Cea mai bună campanie regională”, în cadrul European Excellence Awards 2012, Londra; “Cea mai bună campanie online pentru o companie, în Europa, în 2012” în cadrul Digital Communications Awards 2012, Berlin și “Cea mai bună campanie B2B, Webit Awards, Istanbul, 2012”.

Recent am fost invitaţi să susţinem o prezentare în panel-ul "Rolling out successful Social Media campaigns la Social Media Conference Berlin, conferinţă organizată de Universitatea de Ştiinte Aplicate Quadriga "

FR: Cât s-a lucrat la acest proiect? Câţi membri are echipa din spatele “scenei”?

DS: Pregătirea şi implementarea proiectului a durat aproximativ 6 luni şi a mobilizat atât membrii echipei interne de comunicare cât şi pe cei ai agenţiei Pi2 PR cu care am dezvoltat această campanie. 

FR: Care sunt costurile acestei campanii şi ce implică?

DS: Costul total al campaniei s-a ridicat la aprox. 25.000 de euro.

FR: Care a fost interesul utilizatorilor din mediul online pentru această campanie?

DS: Conform Zelist, Siemens Race a avut o audienţă activă de 200.000 de useri online, persoane care s-au implicat activ în campanie, ajutându-i pe bloggeri în competiţie. În plus, proiectul a generat aproximativ 1.2 milioane de impresii, în special pe bloguri, Facebook şi Twitter.

FR: Ce aşteptări aveaţi şi cum a decurs totul?

DS: Am urmărit să comunicăm prin intermediul liderilor de opinie inovaţiile pe care Siemens le realizează în România. Printre acestea au fost: cea mai rapidă linie de sortare a coletelor, soluţie dezvoltată pentru Fan Curier, cel mai vechi ecograf funcţional din Craiova care datează din anul 1987, dar şi cel mai modern aparat de ultrasonografie care reprezintă un aliat modern în depistarea cancerului mamar. Echipele au vizitat centrul Siemens de cercetare şi dezvoltare din Braşov, Termocentrala Govora, echipamentele medicale de ultimă generaţie instalate la clinica Institutului de Boli Cardiovasculare din Iaşi, furnalul numarul 5 modernizat la Arcellor Mittal Steel Galaţi, sistemul de control la distanţă instalat la RADET Constanţa şi nu în ultimul rând sistemul de control inteligent al clădirii sediului central din Bucureşti.

FR: Cum au suportat bloggeri provocările Siemens Race?

DS: Bloggerii au fost grupaţi pe echipe în funcţie de afinităţi. Unii au fost preocupaţi de latura umană a poveştilor, alţii de tehnologie, alţii de aventură. A fost în general o atmosferă prietenoasă, dar cu un puternic spirit competitiv având în vedere că a existat şi un premiu care merita tot efortul.

FR: Cât de “grele” au fost probele?

DS: Probele au fost gândite astfel încât să ofere 90% cultură generală şi 10% tehnologie pură. Informaţiile erau în totalitate disponibile pe net, noi am încercat doar să stimulăm procesul de căutare, înţelegere şi împărtăşire cu ceilalţi. Cu titlu de exemplu:

–              “Cât timp durează recoltarea şi analiza probelor de sânge în mini-laboratorul portabil Siemens RapidPoint 500?”

–              “La ce viteză poate ajunge primul chopper 100% electric din lume, dezvoltat de Siemens şi Orange County Choppers?”

FR: Ce tehnologii sunt folosite? (gadget-uri utilizate de participanţi)

DS: Pentru a putea fi în permanenţă conectaţi cu comunităţile lor online, bloggerii au folosit smartphones, tablete, laptop-uri şi conexiuni mobile de internet. De asemenea, prin Google Latitude poziţia lor pe Google Maps, în timp real, a fost disponibilă fanilor lor.

FR: Cum ai defini în 3 cuvinte această competiţie?

DS: Implicare, Căutare, Cunoaştere — sunt cele 3 definitorii pentru această campanie. Ar mai fi aventura şi adrenalina pentru cei care au participat offline şi sustenabilitatea ca idee centrală pentru tot ce face Siemens în România.

FR: Ce ne pregateşte a 3-a ediţie? Obiective, strategie, rezultate…

DS: A treia ediţie vizează trecerea graniţelor ţării. În Europa Centrală şi de Est există numeroase proiecte de referinţă ale Siemens despre care publicul larg nu este la curent. De asemenea, angrenarea altor ţări în campanie ar stimula şi sentimentul de mândrie naţională şi ar spori competitivitatea campaniei. Mai multe detalii vom dezvălui la momentul oportun. Proiectul este foarte apreciat de departamentele de comunicare ale ţărilor din regiune şi ne bucurăm şi de sprijinul headquarter-ului în acest sens.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii